گروهي از روشنفکران ليبرال خليج فارس طرح ديوار امنيتي را که عربستان سعودي در حال ساخت آن در مرز با يمن است و تلويزيون بي بي سي از آن خبر داده ، محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ مجمع جوامع مدني خليج فارس در بيانيه اي نوشت :ساخت ديوار دو هزار کيلومتري در مرز عربستان سعودي و يمن به مثابه محاصره واقعي ملت يمن است .بي بي سي چهارشنبه گزارش داد عربستان سعودي در حال ساخت ديواري براي مستحکم کردن مرز بي ثبات خود در يمن است .رياض در خصوص اين طرح خود هيچ بيانيه رسمي نداده است .

اين گروه خليج فارس هشدار داد اين طرح با اخراج هزاران کارگر يمني پس از تدابير عربستان سعودي در خصوص پذيرش کارگران خارجي قطعا موجب فاجعه انساني در يمن خواهد شد.اين گروه استدلال مقامات سعودي را که به گفته اين روشنفکران مبارزه با قاچاق فرامرزي را براي توجيه اين ديوار امنيتي مطرح کرده است ، نه چندان متقاعد کننده خواند.

 اين گروه خليج فارس اعلام مي کند اين طرح و اين تدابير فقر را در يمن که در آن حدود بيست و پنج ميليون نفر زير خطر فقر زندگي مي کنند،تشديد خواهد کرد.اين گروه روشنفکران خليج فارس هشدار دادند:« اين سياست ها گروه هاي تروريستي را تقويت و يمن را به بمب ساعتي تبديل مي کند.

                                         آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: امنیت ، یمن ، کارشناسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار