معاون امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: برای عبور از بحران‌های طبیعی و انسان‌ساز آینده، طرح‌های فعلی تنها به عنوان آرام بخش موقتی عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، مهدی جمالی نژاد، در مراسم دهمین نشست مدیران بحران شهرداری‌های کلان شهرهای کشور که در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان و با حضور مدیران ارشد بحران کشور برگزار شد، با بیان اینکه در رویارویی با مشکلات همواره به دنبال "معلول‌ها" هستیم، تاکید کرد: تا زمانی که به "علت و زیرساخت حوادث" پی نبریم، مشکلات همچنان پابرجا باقی می‌ماند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های شهری، روستایی و منطقه‌ای باید به صورت هماهنگ، عدالت محور و توأمان پیش رود، اظهار داشت: جزیره‌ای عمل کردن از بین برنده مشکلات فعلی و آینده نیست.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: شناسایی نقاط مهاجرت زا و برطرف کردن معضلات این مناطق، در کنار شناسایی مزایای این نقاط، یکی از راهکارهای مبارزه با مهاجرت است.

جمالی نژاد تاکید کرد: ساخت خیابان‌های جدید، ایجاد مناطق زیبا و سایر خدمات شهری باید همچنان به قوت خود باقی بماند اما در کنار این اقدامات استفاده از ظرفیت تمام نقاط استان اصفهان باید مد نظر قرار گیرد.

وی با پیشنهاد اینکه توسعه کلان‌ شهرهای کشور باید متوقف شود، افزود: تقویت روستاها و شهرهای کوچک، از اهمیت به سزایی برخوردار است.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: توزیع خدمات عادلانه در تمام نقاط ایران به طور حتم توزیع عادلانه جمعیت را به دنبال دارد و این امر یکی از راه‌های برخورد با بحران‌های احتمالی آینده است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.