متخصص قلب وعروق گفت: کنترل پرفشاری خون به میزان 25 درصد از احتمال بروز سکته های قلبی، 50 درصد احتمال سکته های مغزی و نارسایی قلبی را کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تابان صادقی بااشاره به اینکه اغلب افراد مسن و برخی از جوانان دارای فشار خون بالا هستند افزود:این در حالی که این افراد اغلب از این بیماری بی خبرند، به همین علت هر فرد بالغ چه مشکل داشته یا نداشته باشد لازم است حداقل هرسال یکبار فشار خون خود را اندازه بگیرد تا در صورت غیر طبیعی بودن آن نسبت به درمان به موقع اقدام کند.

وی ادامه داد: فشارخون ‌بالای بدون علامت نیز می تواند موجب عوارض غیر قابل درمان و عامل افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی شود.

تابان صادقی گفت: بر خلاف برخی بیماری های دیگر که گاهی وقت ها قابل کنترل و درمان نیستند، پر فشاری خون به راحتی با دارو قابل کنترل و درمان بوده ولی عوارض مهمی دارد. وی گفت: پرفشاری خون به طور غالب یک بیماری بدون علامت بوده، بنابراین فقدان علامت و بدون مشکل بودن بیمار وجود مشکل را رد نمی کند و بیشتر افرادی که به خاطر فشار خون به پزشک مراجعه می کنند با عوارض آن مانند عوارض چشمی، کلیوی، نارسایی قلبی یا سکته های قلبی و مغزی مراجعه می کنند و همین اهمیت موجب شده که شعار امسال هفته سلامت به فشار خون اختصاص یابد./س

برچسب ها: کنترل ، فشار ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.