رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در صورت اعلام آمادگی و همکاری بیمه‌های درمانی، طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در آذربایجان غربی همزمان با 9 استان دیگر اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران کورش ساکی اظهار داشت: طرح درمانی پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران آغاز شده بود و در هفت استان دیگر شامل خوزستان، قزوین، یزد، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان شمالی کلید خورده که به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

وی بیان داشت: اعتبارات ویژه‌ای از سوی وزیر بهداشت برای این طرح تخصیص یافته و با توجه به زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های موجود، آذربایجان غربی نیز از جمله استان‌های مجری این برنامه در کشور است و اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع می‌تواند گامی مهم در کاهش هزینه‌های درمانی باشد.

وی کل جامعه شهری را افراد زیرپوشش این طرح عنوان کرد و گفت: پیش از این طرح پزشک خانواده در مناطق روستایی اجرا شده و در این مرحله همه جمعیت شهری که عددی بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر خواهند بود، شامل برنامه پزشک خانواده هستند.

ساکی با بیان اینکه پزشکان زیادی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در صورت اعلام آمادگی بیمه‌های درمانی، طرح درمانی پزشک خانواده و نظام ارجاع به زودی اجرا می‌شود.
برچسب ها: پزشک ، خانواده ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.