در پی وقوع زلزله 6/1 ریشتری در منطقه کاکی در بوشهر 37 نفر کشته و تعداد زیادی مصدوم شدند که در این بین دو سوم انتقال مصدومین به بیمارستانها توسط مردم و یک سوم آنها توسط اورژانس صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، طالبیان رییس اورژانس کشور در برنامه گفتگوی ویزه خبری شب گذشته در یک گفتگوی تلفنی ،گفت:هنگام وقوع زلزله،یک پایگاه در روستای شنبه موجود بود که از همان ابتدای وقوع زلزله شروع به خدمات رسانی کرد.

وی افزود: 30 دقیقه بعد از وقوع زلزله، 5 آمبولانس، یک ساعت بعد 12 آمبولانس به منطقه اعزام شدند.

وی به مشارکت مردم در امر خدمت رسانی اشاره و تصریح کرد:از همان زمان شروع زلزله، مردم در کنار اورگان ها - اورژانس ها و پیش بیمارستانی ها به ارائه خدمت پرداختند.
 
طالبیان با بیان اینکه انتقال بیماران به بیمارستان ها  در همان ساعات اولیه زلزله صورت گرفت ، گفت:2/3 از این انتقال ها توسط مردم و 1/3 توسط آمبولانس ها صورت گرفت.

وی ضمن بیان اینکه تعدادی از این بیماران جهت تکمیل مراحا درمانی و هم چنین خالی شدن اورژانس به مراکز استان انتقال یافتند، تصریح کرد: 131 مصدوم توسط آمبولانس های 115 به مراکز استانی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از این  بیماران بصورت سرپایی درمان شدند عنوان کرد: بخشی از این بیماران در درمانگاه ها و بخشی دیگر در بیمارستان زینبیه هرمز و 3 بیمارستان بزرگ در بوشهر مراحل درمانی خود را طی میکنند.

وی ادامه داد: این 3 بیمارستان شامل شهدای خلیج فارس با پذیرش 69 بیمار، سلمان فارسی با پذیرش 59 بیمار و خاتم الانبیا با پذیرش 30 بیمار صورت گرفته است.

رییس اورژانس کشور ضمن بیان اینکه 33 بیمار از 131 بیمار بستری شده ترخیص شده اند، گفت: بنابراین 98 بیمار بستری شده در بیمارستان ها  داریم که از این میزان 6 بیمار در آی سیو،26 بیمار در بخش های جراحی و 66 بیمار در بخش های مربوطه بستری هستند.

طالبیان به حضور عوامل وزارت بهداشت در منطقه زلزله زده اشاره و اظهار کرد:از آن جهت که کار انتقال رسانی بیماران به پایان رسیده است، به تدریج آمبولانس ها به مرکز استان بوشهر بازگشته اند تا در صورت وقوع حادثه ای دیگر آماده خدمت رسانی باشند.
بنابر این هم اکنون تنها 6 آمبولانس ،هر کدام شامل 2 مامور، بصورت فیکس در محل حاضر هستند.

حضور 7 تیم عملیاتی و نظارتی بهداشت محیط در منطقه زلزله زده

رییس اوژانس کشور در مورد بهداشت محیط منطقه زلزله زده بوشهر عنوان کرد: هماهنگی های لازم جهت حضور7 تیم عملیاتی - نظارتی از استان بوشهر جهت کنترل آب و فاضلاب،مواد غذایی،آب آشامیدنی،گندزدایی از اجساد فوتی و سم پاشی هایی که در منطقه در صورت نیاز باید انجام می گرفته، انجام شده است.

طالبیان به حضور دکتر گویا (مدیرکل نظارتی وزارت بهداشت) در منطقه اشاره و اضافه کرد: عملیات ایمن سازی کودکان و واکسیناسیون انجام شده است و هم چنین سرم ضد مار و ضد عقرب  به منطقه ارسال شده است.

وی ادامه داد: هم چنین کانکس هایی برای تیم های بهداشتی مستقر در منطقه تعبیه شده اند تا در امر خدمات رسانی مشکلی پیش نیاید.

شایان ذکر است؛ برنامه گفتگوی ویژه خبری هر شب ساعت 22:45 دقیقه از شبکه دو سیما پخش میشود./س
برچسب ها: کاکی ، اورژانس ، طالبیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار