نایب رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نزدیك به 70 درصد از كل سوریه در كنترل دولت این كشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت پور افزود: پاره ای از مناطق در كشور سوریه كه چیزی حدود 30 درصد است، در دست نیروهای معارض می باشد ولی به تدریج دامنه تسلط نیروهای دولتی بر مناطق ناآرام بیشتر خواهد شد.

وی در مورد میزان و نحوه حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت بشار اسد بیان كرد: مباحثی كه توسط معارضان در سوریه و متحدان غربی آنها در خصوص دخالت ایران در سوریه مطرح می شود، غیرواقعی و مغرضانه بوده و اهداف سیاسی خاصی را دنبال می كند.

نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: ایران دخالت نظامی مستقیم در سوریه ندارد بلكه حمایت های سیاسی و معنوی از دولت قانونی این كشور در جهت بازگرداندن نظم، امنیت و آرامش انجام می دهد.

حقیقت پور در ادامه این حمایت های سیاسی و معنوی را در حفظ وضع موجود و حتی حركت در جهت پیشرفت در امور سوریه موثر ذكر كرد.

وی همچنین در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی در ناآرامی های سوریه اظهار كرد: شایعه ای كه طی ماه های گذشته در مورد استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه در محافل غربی مطرح می شود تا حدودی صحت دارد اما ادعاها در مورد طرف استفاده كننده از این سلاح با واقعیت همخوانی ندارد.

حقیقت پور افزود: بنابر گزارش های رسیده و برخلاف آنچه معارضان دولت سوریه و حامیان غربی آنها در این زمینه مطرح می كنند، این خود معارضان دولت بودند كه در خود سوریه و یا با كمك كشورهای حامی خود از این سلاح در درگیری ها استفاده كرده بودند.

او تصریح كرد: می دانیم كه درگیری ها در سوریه بیشتر درون مناطق شهری جریان دارد و با استناد به گزارشات در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه به خوبی می توان به ماهیت اعتراض ها و اهداف هم پیمانان آنها پی برد./س  

برچسب ها: اردبیل ، سوریه ، در ، کنترل ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.