دولت اوباما آوريل اعلام کرد در پيش بيني خود در مورد رشد اقتصادي آمريکا در دو سال آينده بازنگري کرده و آن را کاهش داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه لوموند ؛ دولت آمريکا همچنين اعلام کرد بيکاري در اين کشور کاهش خواهد يافت اما آهنگ اين کاهش بسيار کندتر از ميزان پيش بيني شده خواهد بود. همزمان با اعلام اين گزارشها دولت طرح بودجه سال 2014 را ارائه داد که از سوي اوباما به عنوان بودجه سازش کارانه معرفي شده است.طبق طرح بودجه سال 2014 که از اول اکتبر سال 2013 تا سي سپتامبر سال 2014 اعمال مي شود رشد اقتصادي آمريکا بايد در سال 2013 به 2/3 درصد و در سال 2014 به3/2 درصد برسد. 

ميزان بيکاري نيز در سال 2013 به هفت و هفت دهم درصد و در سال 2014 به هفت و دو دهم درصد خواهد رسيد. دولت آمريکا اميدوار است ميزان بيکاري در سال 2015 در اين کشور به 6/7 درصد جمعيت فعال کشور برسد. طبق پيش بيني هاي صورت گرفته ميزان تورم نيز در سال جاري دو و يک دهم درصد و در سال 2014 دو و دو دهم درصد خواهد بود. 

در طرح بودجه سال 2014، کسري بودجه 744 ميليارد دلار پيش بيني شده است که چهار و چهار دهم درصد توليد ناخالص داخلي خواهد بود. از ديدگاه اوباما اين طرح بودجه همزمان موجب رشد در عرصه اقتصادي و کاهش کسري بودجه مي شود. در اين طرح همچنين براي جلب رضايت مخالفان جمهوري خواه به طور همزمان کمک هاي اجتماعي و فرارهاي مالياتي هدف حمله قرار گرفته اند. 

اوباما تاکيد کرد طي ده سال آينده ميزان کسري بودجه هزار و هشتصد ميليارد دلار کاهش يافت که دو سوم آن از طريق کاهش هزينه و يک سوم آن با استفاده از درآمدهاي جديد تامين خواهد شد. اوباما به منظور  فرونشاندن اعتراضات جمهوري خواهان که با هرگونه افزايش ماليات مخالف هستند، به آنان امتيازاتي به ويژه در حوزه برنامه هاي اجتماعي دموکرات ها اعطا کرده است. 

اوباما اعلام کرد من فکر نمي کنم همه اين نظرات ايده آل باشند اما من حاضرم در چارچوب يک سازش و تنها در صورتي که اين نظرات براي حمايت از اقشار آسيب پذير باشند، آنها را بپذيرم. اين طرح بودجه براي آمريکا ضروري است اما تا زماني که جمهوري خواهان اکثريت پارلماني را در دست دارند در حد يک نظريه است.

                                آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد ، تیره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار