رودهن/

سردردهایی بی علت از علائم فشار خون ناشی می شوند

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: سردردهایی بی علت از علائم فشار خون ناشی می شوند.

عباس حیصمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: سرگیجه، تاری دید، افزایش نبض و طپش قلب و غیره همگی مواردی هستند که پرفشاری خون فرد بررسی می شود.

وی ادامه داد: بهتر است کسانی که سابقه خانوادگی دارند در فواصل کمتری مانند هر چند ماه یک بار فشار خون خود را بررسی کنند، سایر افراد برای سنین پایین مانند جوانی دو سال یک بار کفایت می کند.

حیصمی افزود: برای سن بالای 40 سال، دوران بارداری و یا بیماری زمینه ای مشخص مانند دیابت و غیره باید هر چند ماه (حداقل شش ماه یکبار ) بررسی اندازه فشار خون کرد و مادران باردار حتماً باید زیر نظر پزشک زنان به طور مرتب فشار خون خود را بررسی کنند.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند تصریح کرد: نکته مهم اینکه باید بدانیم که پر فشاری خون خطرناک اما قابل پیشگیری، کنترل و درمان است، تغییر رژیم غذایی و رعایت کامل رژیم متعادل، کاهش مصرف نمک، ورزش منظم، خود داری از مصرف دخانیات و الکل موجب پیشگیری و گاه کنترل می شود.

وی ادامه داد: ولی گاهی در افراد مبتلا علاوه بر موارد فوق نیاز به مصرف دارو و درمان ترکیبی دارویی و غیر دارویی است.

حیصمی اظهار داشت: پرفشاری خون ممکن است در تمام مدت عمر نیاز به درمان دارو داشته باشد و باید بیمار مبتلا به فشار خون و خانواده و اطرافیان او تحت آموزش قرار بگیرند و از بیماری و عوارض آن آگاهی کامل یابند/س


برچسب ها: سر درد ، فشار خون ، پیشگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.