هاآرتص نوشت در بودجه پیشنهادی وزارت دارایی اسرائیل کاهش هزینه های دولت و افزایش مالیاتها پیشنهاد شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، پایگاه اینترنتی این روزنامه صهیونیستی در مقاله امروز به قلم موتی باسوک نوشت: پس از مذاکره سه ساعته روز پنج شنبه یعیر لاپید وزیر دارایی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره بودجه سال 2014-2013 دفتر لاپید از توافق درباره افزایش مالیاتها خبر داد. براساس این توافق در یک سال و نیم آینده مالیاتها از یکصد میلیون شیکل به دویست میلیون شیکل افزایش خواهد یافت. براساس این بیانیه کسری بودجه این رژیم در همین مدت سی و نه میلیون شیکل برآورد شده است.
افزایش بیست و پنج درصدی مالیاتها تنها بخشی از برنامه های کاهش هزینه های دولت است. البته به نفع لاپید است که درباره هدف اصلی بحثهای خود با نتانیاهو که همان کاهش شدید هزینه ها و افزایش مالیاتها است سکوت کند. برهمین اساس سخنگوی لاپید در بیانیه خود در این باره فقط به تصمیم برای افزایش مالیات بر ثروتمندان اشاره کرد.
برنامه یا بودجه اصلی که قرار است روز یکشنبه منتشر شود کاهش سی میلیارد شیکلی هزینه های دولت را نیز شامل می شود که قرار است ده میلیارد شیکل از مبلغ پیش بینی شده برای کاهش هزینه های دولت در نیمه دوم سال 2013 و بیست میلیارد شیکل دیگر در سال 2014 کاهش یابد. در بودجه پیشنهادی مبلغ سه میلیارد شیکل برای سال 2013 و شش میلیارد شیکل نیز برای سال 2014 به عنوان درآمدهای دولت از محل افزایش مالیاتها و لغو معافیتهای مالیاتی درنظر گرفته شده است.
به طور کلی نتانیاهو از ساختار بودجه جدید اطلاع دارد. این بودجه بر اساس پیشنهادهای تابستان و پائیز گذشته وزارت دارایی برای بودجه سال 2014-2013 که به علت برگزاری انتخابات در اسرائیل به کنار گذاشته شده بود، تهیه شده است.
مشکل اصلی این بودجه در بخش کاهش هزینه های دولت است. در بودجه پیشنهادی وزارت دارایی در پنج حوزه باید به شدت هزینه های دولت کاهش یابد: چهار ونیم میلیارد شیکل در هزینه های دفاعی، چهار میلیارد شیکل در حق عائله مندی، چهار میلیارد شیکل در حقوق کارکنان دولت، سه میلیارد شیکل در بودجه پروژه های زیرساختی از جمله ساخت جاده ها و راه آهن ها و دوازده میلیارد شیکل نیز از دیگر هزینه های دولت. وزارت دارایی اسرائیل همچنین کاهش یک میلیارد شیکل بودجه آموزش را نیز پیشنهاد کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار