زاهدان/

تولید گوشت مرغ در كشور از مرز 2 میلیون تن گذشته است

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی كشور، گفت: در زمان حاضر سرانه گوشت مرغ در كشور بین 24 تا 25 كیلوگرم است و تولید آن نیز در مرز 2 میلیون تن قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، دكتر محسن مشكو روز چهارشنبه در زاهدان افزود: سالانه حدود یك میلیون تن گوشت قرمز نیز در كشور تولید و مصرف می شود.

وی اظهار داشت: سازمان دامپزشكی بر تولید و عرضه گوشت سفید و قرمز نظارت مستمر و مستقیم دارد و مردم نباید به برخی شایعات بی اساس از جمله خوراك هورمونی مرغ ها توجه كنند.

وی بیان داشت: سازمان دامپزشكی به انواع تولیدات دامی حتی شیر، تخم مرغ و عسل نیز نظارت دارد و بطور مستمر پایش بیماریها را بررسی می كند.

وی با اشاره به استفاده از سموم و كودهای شیمیایی در بخش كشاورزی، گفت: تولیدات كشاورزی نیز از حیث احتمال وجود و میزان مواد شیمیایی تحت نظر است.

معاون سازمان دامپزشكی در ادامه با بیان اینكه برخی بیماریها همچون طاعون گاوی با تلاش و اجماع بین المللی ریشه كن شده است، اظهار داشت: شاید برخی بیماریها بصورت محدود در بین دام ها دیده شود كه تحت كنترل است و جای نگرانی وجود ندارد.

مشكوه، همچنین اهمیت سیستان و بلوچستان و موقعیت راهبردی این استان از حیث واردات دام را مورد اشاره قرار داد و گفت: سازمان دامپزشكی به این استان توجه ویژه دارد چرا كه مقداری از گوشت كشور از طریق مرزهای جنوب كشور و با واردات دام زنده تامین می شود.

در پایان این مراسم با تقدیر از زحمات 10 ساله دكتر غلامرضا سرگزی مدیر كل دامپزشكی استان سیستان و بلوچستان، دكترمهدی حسینی به عنوان سرپرست این اداره كل معرفی و آغاز به كار كرد./ع

برچسب ها: تولیدگوشت ، مرغ ، درکشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.