با افزايش درگيري هاي فرقه اي هفته هاي اخير در كشور مصر، روز گذشته نمازگزاران مصري در ناحيه "گيزا" در اقدامي نمادين و به نشانه اتحاد مسلمين و مسيحيان نماز جمعه را در مقابل كليساي حضرت مريم (س) آن منطقه اقامه كردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اهرام آنلاين، پس از برگزاري مراسم نماز جمعه كه نشانه اي از وحدت ملي تمامي مصري ها بود، نمازگزاران به راهپيمايي پرداختند و بر اتحاد پيروان فرقه و مذاهب گوناگون در مصر تاكيد كردند. در نتيجه درگيري هاي هفته گذشته گروهي از قبطي و مسلمانان مصري شش نفر كشته و چهار نفر زخمي شدند. تظاهركنندگان همچنين پلاكاردهايي در دست داشتند كه بر روي آن نوشته شده بود "نه به نزاع قومي، آري به وحدت ملي" "يك ملت، يك كشور". 
همچنين روز گذشته جمعي از مردم مصر در اعتراض به درگيري هاي فرقه اي اخير روي داده در مصر در ميدان "تحرير" قاهره به برگزاري راهپيمايي مسالمت آميز پرداختند. خبرگزاري دولتي مصر (منا) افزوده است كه شعار اصلي معترضين مخالفت با "فرقه گرايي" بوده است. به گزارش اين خبرگزاري فراخوان برگزاري اين تجمع از سوي هيچ يك از جريانات و احزاب سياسي مصر اعلام نشده بود و نخستين بار گروهي از علماي "الازهر" كه از تجمعات مدني و مسالمت آميز حمايت مي كنند در اين باره سخن گفته بودند. 






برچسب ها: بین الملل ، مصر ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار