استاندار بوشهر گفت: از امروز زندگی در مناطق زلزله‌زده به شکل عادی در خواهد آمد و دانش‌آموزان نیز باید از امروز فعالیت‌های درسی خود را آغاز کنند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، فریدون حسنوند صبح شنبه در جمع مدیران و مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: همه خبرنگاران برای ورود به مناطق زلزله زده باید از اداره‌کل اطلاعات و نیروی انتظامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز لازم را بگیرند و هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده، اذعان داشت: بر اساس مصوبات هیئت عملیات بازسازی این منطقه بر عهده بنیاد مسکن است که همه باید در این کار بنیاد مسکن را همراهی کنیم.

استاندار بوشهر همچنین خواستار تلاش شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر برای تسریع در بازسازی شبکه‌های روشنایی در مناطق زلزله زده شد و بیان داشت:  کار جمع آوری کمک‌های مردمی به‌عهده کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی است.

وی در ادامه با بیان اینکه توزیع غذا و مواد غذایی در این مناطق با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت باید صورت گیرد، ادامه داد: سازمان بهزیستی هم باید از امروز ریکاوری آسیب دیدگان آغاز کند تا مردم آسیب دیده به زندگی عادی خود برگردند.

حسنوند در ادامه با تاکید بر ایجاد شعبه بانک مسکن و همچنین راه‌اندازی سامانه عابربانک در شهر شنبه، تصریح کرد: ایجاد سرویس بهداشتی و حمام در نقاط زلزله‌زده یک ضرورت است که باید در هشت نقطه تعیین شده در این مناطق  این امکانات مستقر شود تا مردم بتوانند به زندگی عادی خود برگردند.

لزوم ارائه خدمات بیشتر و بهینه به آسیب‌دیدگان زلزله‌زده

وی با تاکید بر لزوم ارائه خدمات بیشتر و بهینه به آسیب‌دیدگان زلزله‌زده، خاطرنشان ساخت: نیازهای ضروری این مناطق باید با سرعت تامین شود و توزیع پنج هزار تخته پتو و دو هزار دستگاه چادرگروهی به عنوان نیازهای این مناطق باید تا امروز انجام شود.

استاندار بوشهر با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در راستای خدمات رسانه به حادثه‌دیدگان، افزود: کارها با نظم انضباط به پیش می‌رود و در ارزیابی‌ها عملکرد مطلوب و قابل قبولی ارائه شده است، ولی باید خدمات بیشتر و بهینه به این عزیزان عرضه شود.

وی راه اندازی سامانه سایت اداری برای سرعت بخشی در خدمات‌رسانی و بازسازی مناطق زلزله زده دانست و گفت: این سایت در تمام روستاها و مناطقی که زلزله به آنها آسیب رسانده باید ایجاد شود.

حسنوند گفت: از امروز زندگی در مناطق زلزله‌زده به شکل عادی در خواهد آمد و دانش‌آموزان نیز باید از امروز فعالیت‌های درسی خود را آغاز کنند.

اولویت کار در استان رسیدگی به مناطق زلزله‌زده است

وی با تاکید بر این نکته که اولویت کار در استان رسیدگی به مناطق زلزله‌زده است، تصریح کرد: فعالیت انتخاباتی نباید فعالیت و خدمات به زلزله زدگان تحت الشعاع قرار دهد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ستاد انتخاباتی در مناطق زلزله‌زده هم از امروز شروع به ‌کار کند، بیان کرد: بخشدار شنبه باید افرادی که متصدی امور انتخابات هستند را از امروز در محل تعیین شده مستقر کند تا کار به روال عادی خود دنبال شود.

حسنوند بر تشکیل سامانه سایت اداری بهسازی و بازسازی مناطق زلزله‌زده تاکید کرد و افزود: با تشکیل این سامانه که مرکز آن در بخش شنبه قرار خواهد داشت، خدمات ارائه شده و نیازهای زلزله‌زدگان مشخص و بازسازی این مناطق با تسریع انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.