به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، برنو با اشاره به اینکه بستهبندی زیرمجموعه هنر بازاریابی است كه نشانگر رشد ساختار تولید وبازار هرکشوری به شمار میرود و محصولات كشاورزی نیازمند فرآوری و بسته بندی کیفی تر از شرایط موجود است گفت: رشد و توسعه صنعت خشكبار و بسیاری از محصولات فرآوری شده کشاورزی با وجود كیفیت بالا و مرغوبیت ، بدلیل سرمایه گذاری اندک در بسته بندی ، از رشد مطلوبی برخوردار نیست.
وی با اشاره به اینکه بستهبندی شکیل و کارآمد میتواند نبض بازار جهانی را در دست بگیرد، افزود : محصولی كه با هزینه و رنج بسیار در کشور تولید میشود باید بستهبندی مطلوب و جذابی داشته باشد تا به مقصد رسیده و در بازارهای جهانی شهرت کسب کند، همچنین، استفاده واحدهای فرآوری و بسته بندی خشکبار از روشهای نوین کیفیت محصول نهایی را حفظ و امکان رقابت در بازارهای خارجی و افزایش صادرات، هموار می شود.
برنو با تاکید به توجه خاص سازمان جهادکشاورزی استان به صنایع کشاورزی در سال 91، گفت: درسال گذشته،40 درصد تسهیلات به صنایع فرآوری و بسته بندی اختصاص یافته که در حال حاضر، استقبال گسترده سرمایه گذاران دلیلی روشن از آینده نویدبخش برای فرآوری و بسته بندی محصولات بشمار میرود.
مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان، با اظهار این مطلب که علیرغم ورود ماشین آلات مدرن به حوزه و افزایش توجهات به بخش فرآوری و بسته بندی، فاصله زیادی تا ایده ال ممکن وجود دارد افزود: تداوم توجه به این امر می تواند در رشد کمی و کیفی بخش فرآوری و بسته بندی مطلوب، کیفی و مطابق با استانداردهای جهانی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد و حضور در بازارهای جهانی، تداوم توسعه بخش بسته بندی و فرآوری کیفی محصولات براساس نیاز بازار و مشتری را تائید والزام آور می نماید./ب