"نيكلاس مادورو" جانشين "هوگو چاوز" رييس جمهور فقيد ونزوئلا در مقاله جديد خود با اشاره به رقابت انتخاباتي جاري در آن كشور اظهار داشته كه در صورت پيروزي در انتخابات ونزوئلا راه چاوز را ادامه خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  گاردين، مادورو در ابتداي مقاله خود با ستايش از چاوز و ميراث وي مي نويسد "ونزوئلا رهبري خارق العاده را از دست داد اما راه و اعتقاد او به مردم سالاري ادامه خواهد يافت. ماه گذشته ونزوئلا رهبري تاريخي را از دست داد. وي سبب ايجاد موجي از تغيير در قاره آمريكاي لاتين شده بود. در انتخابات روز يكشنبه مردم ونزوئلا راه خود را انتخاب خواهند كرد و نشان خواهند داد كه مي خواهند راه هوگو چاوز را ادامه دهند و يا آنكه به گذشته بازگردند. من با هوگو چاوز سالهاي بسياري كار كرده ام و اكنون جانشين وي شده ام. نظرسنجي ها نشان مي دهند كه اكثر ونزوئلايي ها از انقلاب صلح آميز حمايت مي كنند. ميراث چاوز عميق تر از آن چيزي است كه مخالفان وي مي انديشند. بسياري از مخالفان چاوز جزو همان دسته اي هستند كه در سال 2002 ميلادي كودتايي را عليه وي سازمان دادند. آنان خواستار محو سياست هاي چاوز بودند كه منجر به كاهش فقر و بي عدالتي در جامعه ونزوئلا شده بود."

مادورو در ادامه مقاله به تغيير و تحولاتي اشاره مي كند كه از زمان زمامداري چاوز در ونزوئلا ايجاد شده است و در اين باره مي افزايد "لازم است كه خاطر نشان کنم كه در دوران پيش از قدرت گيري چاوز در سال 1999 ميلادي وضعيت ونزوئلا چگونه بوده است. در 20 سال گذشته ونزوئلا ركود اقتصادي وخيمي را تجربه نمود. اين ركود در اثر اجراي سياست هاي اقتصادي سرمايه داري بازار آزاد دولتهاي پيشين بود كه در نتيجه آن فقر عمومي در ونزوئلا افزايش يافت. اجراي اين سياست همراه با كشتار و سركوب معترضين از سوي دولت بود. چنين مصيبت هايي در دوران چاوز از ميان برداشته شدند. دولت چاوز دو سال 2003 ميلادي اختيار شركت نفت ونزوئلا را در دست گرفت و درآمدهاي نفتي كشور را در جهت توسعه برنامه هاي اجتماعي و در جهت بسط آموزش و بهداشت رايگان در سرتاسر ونزوئلا مورد استفاده و بهره برداري قرار داد. وضعيت اقتصادي مردم ونزوئلا در طول زمامداري چاوز بهتر از گذشته شد. ميزان فقر و فقر مطلق در ونزوئلا رد طول اين مدت بشدت كاهش يافت. امروز ونزوئلا كمترين ميزان نابرابري و بي عدالتي اجتماعي را در ميان كشورهاي آمريكاي لاتين و حوزه كارائيب دارا مي باشد." 

مادورو با تحسين "مردم سالاري" ريشه دار در تاريخ ونزوئلا مي افزايد "دولتهاي ما از سال 1998 تاكنون تماما در نتيجه برگزاري همه پرسي روي كار آمده اند به گونه اي كه "جيمي كارتر" رييس جمهور پيشين آمريكا نيز اذعان كرد كه ونزوئلا "بهترين نمونه مردم سالاري در جهان" را به نمايش گذاشته است. آنچه رسانه هاي بين المللي و واشنگتن در مورد ونزوئلا مي گويند را باور نكنيد. آنها در صدد مشروعيت زدايي از دولت ما هستند و اين كار را از زمان كودتاي سال 2002 ميلادي بيش از يك دهه است كه دنبال مي كنند. ما تلاش كرده ايم تا تحولات را در منطقه آمريكاي لاتين ايجاد نماييم. ايجاد اتحاد در آمريكاي لاتين و همكاري كشورهاي منطقه با يكديگر براي ايجاد يك اتحاديه متشكل از كشورهاي آمريكاي جنوبي و جامعه دولتهاي آمريكاي لاتين و حوزه كارائيب از جمله اهداف ما بوده است كه هدف از آن افزايش و تقويت توسعه اجتماعي و اقتصادي و همكاري سياسي بوده است." 

مادورو در ادامه با اداي دين به رهبر فقيد ونزوئلا مي افزايد "ما رهبر بزرگ مان را از دست داده ايم، اما برنامه و اهداف وي در ساختن جامعه اي كه در آن كارگران، كشاورزان، زنان، مردمان بومي، افراد مهاجر با پيشينه آفريقايي و جوانان همه در كنار يكديگر زندگي كنند. رسانه هاي غربي سعي مي كردند تا اين گونه القا كنند كه اقتصاد ونزوئلا در آستانه فروپاشي است اما واقعيت آنست كه اقتصاد ما قدرتمندتر از هر اقتصاد ديگري است. ما بدهي بسيار كمي به ساير كشورها داريم و بيش از 30 ميليارد دلار ذخاير ملي داريم. چالش هاي بسياري را پيش روي خود داريم. چاوز نيز خود اين موضوع را بخوبي مي دانست و نسبت به آن آگاه بود. كاهش جرم و جنايت و مبارزه با فساد از جمله اهداف اصلي اي است كه ما در كارزار خود بر آن تاكيد داريم." 

نيكلاس مادورو در ادامه به تعهد كشورش به همكاري با كشورهاي جهان اشاره مي كند و مي افزايد "در بعد بين المللي، ما با همسايگان مان همكاري مي كنيم تا ادغام منطقه اي را گسترش دهيم و عليه فقر و بي عدالتي هاي اجتماعي مبارزه كنيم. اين ديدگاهي است كه در تمامي كشورهاي منطقه وجود دارد. حمايت "لولا داسيلوا" رييس جمهور پيشين برزيل و اعضاي  ساير جنبش هاي اجتماعي آمريكاي لاتين از نامزدي من در انتخابات اخير ونزوئلا شاهدي بر اين مدعاست. ما خواهان تقويت صلح منطقه اي و ثبات در آمريكاي لاتين هستيم و اين علت آن چيزي است كه به حمايت خود از مذاكرات صلح در كلمبيا نيز ادامه مي دهيم." 

مادورو در بخش پاياني مقاله خود مي نويسد "آمريكاي لاتين امروز تجربيات سياسي و اجتماعي عميقي را پشت سر دارد. امروز كشور ما به كشوري مستقل تبديل شده است. تحت رياست جمهوري من، ونزوئلا به حمايت از تحولات منطقه اي ادامه خواهد داد. با ادامه اين راه ونزوئلا مبارزه در راه ساختن جهاني عادلانه تر و صلح طلب تر را ادامه خواهد داد." 

                                      آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: چاوز ، عادلانه ، مادورو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار