سلامت ایرانیان در قالب غربالگری از 14 اردیبهشت در سراسر کشور اجرا می شود


محمد میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگارعلمی باشگاه خبرنگاران افزود: اجرای طرح غربالگری فشار خون ، قد و وزن ایرانیان مورد استقبال پرستاران و دانشجویان پرستاری قرار گرفته است و تا کنون در در شهر کاشان و اصفهان بایلوت شده که نتایج بسیار موفقی نیز داشته است.

وی تصریح کرد: مجریان اصلی طرح غربالگری سلامت ایرانیان دانشجویان پرستاری هستند که از طریق 160 دانشکده پرستاری شامل 78 دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد و 82 دانشکده پرستاری دانشگاههای دولتی در قالب 33 هزار تیم سه نفره ساماندهی شده اند.

وی گفت: پروتکل سراسری این طرح، فشار خون همه باید از دست راست و بعد ازحدود 5 دقیقه استراحت در محل گرفته شود و در مورد اینکه فشار خون به حالت نشسته یا دراز کشیده گرفته شود نیز در پروتکل کشوی این طرح توضیح داده شده است و تلاش می شود این طرح به صورت یکسان در کشور اجرا شود تا قابلیت قضاوت علمی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: با موافقت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت ثبت اطلاعات اولیه سلامت ایراینان در پرونده الکترونیک سلامت نیز به طرح غربالگری فشار خون ، قد و وزن ایرانیان اضافه شد که می تواند پایه اولیه اطلاعات مورد نیاز در برنامه پزشک خانواده و یا همان سلامت خانواده باشد. / ع2

برچسب ها: سلامت ، ایرانیان ، فشار ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار