فرودگاه‌ها به عنوان دروازه ورودی یك شهر یا كشور، اغلب آثار معماری برجسته و قابل توجهی هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ وب سایت یو اس ای تودی در گزارشی به معرفی 10 فرودگاه زیبا از میان فرودگاه‌های جهان پرداخته است:

فرودگاه جان اف.كندی نیویورك

ترمینال 5 فرودگاه جان اف.كندی نیویورك (جی.اف.كی) به عنوان "ترمینال جت بلو" مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترمینال شامل ساختمانی است كه سابق بر این "تی.دبلیو.ای فلایت سنتر" نام داشت. این فضا توسط ایرو سارینن، معمار فنلاندی آمریكایی در سال 1962 به شكلی طراحی شد تا شبیه یك مرغ دریایی در حال پرواز باشد. طراحی منحصر بفرد این ساختمان موجب شده تا به عنوان مكان‌ فیلمبرداری برای فیلم‌هایی مانند "اگه می تونی منو بگیر" استفاده شود.

زیباترین فرودگاه‌های جهان/تصاویر



فرودگاه باراخاس مادرید

مادرید به سرعت در حال تبدیل شدن به مقصد سفر مهمی در اروپا است. این فرودگاه زیبا به شكلی طراحی شده كه مسافران به راحتی می‌توانند راه خود را در آن پیدا كنند. از نكات بارز معماری ترمینال 4 این فرودگاه، ستون‌های فولادی رنگین برای نگهداری سقف بامبو هستند كه با هدف ایجاد فضای آرامش بخش برای مسافران، نور آفتاب از آن به داخل می‌تابد.

زیباترین فرودگاه‌های جهان/تصاویر

 

فرودگاه بین المللی پكن

ترمینال 3 فرودگاه بین المللی پكن كه برای المپیك سال 2008 گشایش یافت، یكی از بزرگ‌ترین بناهای روی زمین است. ساختمان این بنا به شكلی طراحی شده كه از فراز آسمان شبیه اژدهایی با رنگ‌های چینی سنتی قرمز و زرد به نظر برسد. پنجره‌های شیشه ای بزرگ اجازه داده تا فضای داخل آن از نور طبیعی بهره مند شود و كل این ترمینال با رنگ‌ها كد گذاری شده تا مسافران به راحتی راهشان را پیدا كنند.

زیباترین فرودگاه‌های جهان/تصاویر



فرودگاه بین المللی دنور

سقف فایبرگلاس نوك تیز این فرودگاه با الهام از كوه‌های راكی طراحی شده است. سیستم كابل فولادی زنجیری كه شبیه طراحی پل بروكلین است، به نگهداری سقف كمك می‌كند. همچنین این فرودگاه برای پل پیاده‌رویی معروف است كه به مسافران امكان می دهند به هنگام حركت برای سوار شدن در هواپیما، هواپیماهایی را كه در زیر پای آنها پارك شده، مشاهده كنند.

زیباترین فرودگاه‌های جهان/تصاویر



فرودگاه بین المللی اینچئون در سئول كره جنوبی

فرودگاه بین المللی اینچئون اغلب به دلایل متعدد در فهرست بهترین فرودگاه‌های جهان به چشم می‌خورد. این فرودگاه از نظر معماری شبیه یك پایگاه فضایی دوران آینده است و در داخل آن امكاناتی مانند پیست یخ، سالن تئاتر، مركز خرید و تسهیلات حمام گرفتن رایگان وجود دارد.

زیباترین فرودگاه‌های جهان/تصاویر

 


فرودگاه منارای مراكش

نمای خارجی سفید رنگ فرودگاه منارای مراكش به شكل هندسی در سقف طراحی شده كه نور آفتاب با عبور از آن به شكل زیبایی در محیط داخل فرودگاه منعكس می‌شود. در ساخت این فرودگاه از مدل‌های عربی به همراه آمیزه ای از طراحی مدرن و اسلامی سنتی استفاده شده است.

زیباترین فرودگاه‌های جهان/تصاویر

 


فرودگاه چنای سنگاپور

ترمینال 3 فرودگاه چنای در سنگاپور سقفی با بیش از 900 پنجره سقفی دارد كه هر یك به شكلی قرار گرفته تا نور به میزان كافی به محیط داخل منعكس شود و همچنین در بخش دریافت بار و وسایل مسافران، یك باغ عمودی پنج طبقه وجود دارد. باغ‌های داخلی در سراسر این فرودگاه فضای آرامی به محیط شلوغ آن بخشیده اند.

زیباترین فرودگاه‌های جهان/تصاویر

 


فرودگاه بین المللی هنگ‌كنگ

فرودگاه بین المللی هنگ‌كنگ كه در این جزیره كوچك قرار دارد، این احساس را به مسافران می‌دهد كه به جای باند فرود، در حال فرود آمدن در آب هستند. گردش در فضای داخلی آن راحت بوده و برای حمل وسایل از هواپیما تا قطار اكسپرس هنگ كنگ، مسافران مجبور به ردن شدن از هیچ پله معمولی یا برقی نیستند.

زیباترین فرودگاه‌های جهان/تصاویر



فرودگاه سوندیكای بیلبائوی اسپانیا

فرودگاه سوندیكای بیلبائو به دلیل شباهتش به كبوتری كه بال‌هایش را برای پرواز باز كرده، در اسپانیایی به "لا پالوما" یعنی كبوتر نیز شهرت یافته است. اسكلت بتنی و فولادی آن با محیط سرسبز نزدیك بیلبائو یكی شده و سالن عزیمت چهار طبقه آن در سراسر روز از نور طبیعی برخوردار است.

زیباترین فرودگاه‌های جهان/تصاویر



فرودگاه بین المللی كاراسكوی اروگوئه

این فرودگاه توسط رافائل وینیولی طراحی شده است. سقف این فرودگاه به گونه ای طراحی شده كه داخل آن از نور طبیعی بهره مند شود. سالن‌های انتظار نیز مكان‌های راحتی برای مسافران یا كسانی كه در انتظار رسیدن و استقبال از مسافران هستند، فراهم می‌كنند.

 
 
زیباترین فرودگاه‌های جهان/تصاویر
 
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۰:۵۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۲
پس فرودگاه ما کو؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۶:۰۵ ۲۵ فروردين ۱۳۹۲
چه قد خوشگل و رویایی ان...