محمود عباس رايزني براي تشکيل کابينه جدید بعد از استعفاي فياض آغاز کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان;محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی امروز یکشنبه ساعاتی پس از استعفای سلام فیاض نخست وزیر این تشکیلات، رایزنی های خود را با گروه های سیاسی فلسطینی به منظور تشکیل دولت وحدت ملی آغاز کرد.

فیاض که از حمایت آمریکا و غرب برخوردار است اخیرا روابطی پرتنش با عباس داشته است.
"نورد عوده" سخنگوی فیاض گفت او شنبه شب استعفا کرده است.

عزام الاحمد مسئول بلندپایه فتح و رقیب قدرتمند فیاض به خبرنگاران در رام الله گفت عباس رایزنی ها برای تشکیل دولت وحدت ملی متشکل از تکنوکرات ها را آغاز کرده است. وی افزود عباس قرار است راهی کویت شود و پس از بازگشت از کویت در هفته جاری رایزنی ها را برای تشکیل کابینه ادامه خواهد داد. وی گفت این رایزنی ها ممکن است دو هفته طول بکشد.

فیاض استعفای خود را تسلیم عباس کرد و عباس ضمن قبول این استعفا از فیاض خواست به کار خود ادامه دهد تا کابینه جدید تشکیل شود.

روابط عباس و فیاض اواسط ماه گذشته به علت قبول شدن استعفای نبیل قسیس وزیر دارایی دولت فیاض که فقط ده ماه در این سمت بود، متشنج شد. پذیرفته شدن این استعفا، خشم و اعتراض رئیس تشکیلات خودگردان را به دنبال داشت. قسیس به علت اختلاف با فیاض بر سر بودجه استعفا کرد.

فیاض که تحصیلکرده غرب است از حمایت قدرت های غربی برخوردار است. جنبش حماس و رقبای فیاض در جنبش فتح از عملکرد فیاض راضی نبودند و او را عروسک دست آمریکا و حامی غرب می دانستند.

با استعفای فیاض، این احتمال وجود دارد که عباس طبق توافقی که با حماس در مذاکرات قبلی درباره تشکیل دولت وحدت ملی یا دولت آشتی کرده است، خودش ریاست کابینه را بر عهده بگیرد.
برچسب ها: رایزنی ، کابینه ، استعفا ، فیاض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار