مبارزه با بیماریهای گندم در بیش از 5 هزار از زمین های گندم استان انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: با پایان فصل سرما و آغاز فصل بهار و افزایش دما،رشد رویشی گندم مطلوب است که این روند در مزارع دشت (گندم آبی) در مرحله پایان ساقه دهی و ظهور خوشه و در مزارع کوهستانی و میان بند (گندم دیم) در ابتدای ساقه دهی می باشند.

حسن عنایتی با اشاره به مشاهده علائمی همچون رنگ زرد و لکه قهوه ای گندم،افزود:در بیش از 3 هزار و 246 هکتار از مزارع گندم استان مبارزه با آفات گندم (حلزون، سوسک لما و ...)، 5 هزار و 310 هکتار مبارزه با بیماری های گندم (زنگ زرد، سفیدک سطحی و لکه قهوه‌ای)،16 هزار و 884 هکتار مبارزه با علف های هرز نازک برگ و پهن برگ گندم و نیز در 2 هزار و 94 هکتار مبارزه با علف های نازک برگ و پهن برگ جو صورت گرفته است.

وی مصرف کود اوره،بصورت سرک و محلول پاشی را به کشاورزان گندمکار منطقه توصیه و تصریح کرد: با تشکیل اکیپ نظارت و با عضویت نمایندگان مدیریت زراعت، حفظ نباتات، اداره فناوری های مکانیزاسیون و مرکز تحقیقات استان، مزارع گندم و جو و پروژه های تحت پوشش ناظران مورد بازدید منظم و طبق برنامه و زمان بندی شده انجام می‌گردد.

به گفته وی امسال در 60 هزار هکتار زمین استان گندم کشت می شود که 22هزار و 700 هکتار به گندم دیم و 37هزار و 300 هکتار به گندم آبی اختصاص دارد./ب

برچسب ها: آفات ، گندم ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.