روساي جمهور ايران و بنين روابط دو كشور را رو به گسترش دانسته و بر استحكام و تعميق هر چه بيشتر مناسبات و همكاري هاي دو کشور در بخشهاي مختلف تاكيد كردند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري؛‌ محمود احمدي‌نژاد پس از مراسم استقبال رسمي در نشست مشترك خبري با همتاي بنيني خود در فرودگاه، روابط ايران و بنين را مستحكم و دوستانه دانست و گفت: دو كشور در صدد هستيم همكاري هاي خود را به سرعت گسترش دهيم و اميدوارم در اين سفر گام هاي بلندي در راستاي افزايش هر چه بيشتر سطح همكاري هاي ايران و بنين در زمينه هاي مختلف برداشته شود.

رييس جمهور خاطرنشان كرد: ايران و بنين ظرفيت‌هاي فراواني در زمينه‌هاي مختلف از جمله اقتصادي، فرهنگي، گردشگري و بازرگاني دارند كه مي توان از اين ظرفيت ها در راستاي منافع دو ملت استفاده كرد.

رييس جمهوري بنين در اين نشست كوتاه خبري، روابط دو كشور را رضايت بخش دانست و بر بهبود و ارتقاي سطح همكاري هاي دو كشور تاكيد كرد.

وي اظهار داشت: حضور دکتر احمدي نژاد در بنين نشانه اي از دوستي با آفريقا است و ايشان عملاً نشان داده‌اند كه آفريقا در قلب ملت ايران جاي دارد.

وي همچنين با اشاره به حضور خود در اجلاس سران غير متعهدها در تهران گفت: در اين اجلاس همگي با صراحت اعلام كرديم كه طرفدار صلح و دوستي بين ملت ها هستيم و از هر برنامه‌اي كه در اين زمينه اجرا شود حمايت خواهيم كرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، بنین ، روابط ، نشست ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار