مدیرکل دامپزشکی مازندران از صادرات بیش از 4 میلیون قطعه جوجه یکروزه به کشورهای همسایه طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،مجید مختاری، اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی استان در طول سال گذشته اقدام به صدور 183 فقره گواهی بهداشتی حمل جهت صادرات 4 میلیون و 300 هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی به کشورهای افغانستان و ترکمنستان کرده است.

وی با بیان این‌که صدور مجوز بهداشتی جهت انواع فرآورده‌های خام دامی از جمله پای مرغ، پنجه مرغ، خوراک و مکمل طیور، ماهی تازه و ماهی کیلکا از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی مازندران محسوب می‌شود، گفت: این اداره کل طی سال گذشته اقدام به صدور 154 فقره گواهی بهداشتی حمل جهت صادرات ماهی گرم آبی تازه و ماهی کیلکا به کشورهای ترکمنستان و عراق نموده است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزایش صادرات را یکی از پتانسیل‌های مثبت در راستای ارتقاء شاخص‌های تولید ملی دانست و افزود: تمایل بازرگانان و تجار کشورهای همسایه با توجه به کیفیت مطلوب محصولات پروتئینی تولیدی استان و نظارت‌های عالیه دامپزشکی از نشانه‌های ارزنده در رشد و تعالی بخش بهداشت و تولید در عرصه دام و طیور است که این مهم جز با تلاش شبانه‌روزی پرسنل زحمت کش دامپزشکی و تولیدکنندگان صنعت دام و طیور در مازندران محقق نخواهد شد.

مختاری ضمن اظهار امیدواری در زمینه افزایش صادرات انواع فرآورده‌های خام دامی از مازندران در سال جاری خاطرنشان کرد: با توجه به نام‌گذاری سال جاری به فرموده مقام معظم رهبری با عنوان " سال حماسه اقتصادی " اداره کل دامپزشکی مازندران تمام حمایت‌های لازم را در این زمینه به سرمایه‌گذاران جهت صادرات انواع فرآورده‌های خام دامی ارائه خواهد کرد.

وی یادآور شد: نظارت بهداشتی بر صادرات انواع فرآورده‌های خام دامی به خارج از کشور و صدور مجوزهای صادراتی برای آنان یکی از عمده وظایف دامپزشکی محسوب می‌شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: مازندران ، جوجه ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.