رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: میزان نقدینگی در کشور بالا است که یکی از دلایل آن هزینه های زیاد دولت است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی در جمع تعدادی از فعالان اقتصادی استان زنجان افزود: چند سالی است که دشمنان، نظام اقتصادی کشور را نشانه گرفته اند و متاسفانه در چند سال گذشته کمی نسبت به این موضوع بی توجهی صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه درآمدهای هنگفت نفتی باعث شد در زمان مناسب اندیشه ای برای رفتارهای دشمنان نداشته باشیم، ادامه داد: متاسفانه در میان مصوباتی که دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران محقق می کردند کسی هم بهایی به برخی نظرات کارشناسانه نمی داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر بها دادن به بخش تولید و سرمایه گذاری ادامه داد: در زمینه پرداختن به بخش تولید و حل مشکلات آن به منظور رفع مشکلات اقتصادی کشور نیز چندان خوب عمل نشده است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی مانند اشتغال و تولید نسبت به گذشته افزون تر شده است، گفت: بدون شک طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با کار معمولی نمی توان مشکلی را حل کرد بنابراین باید به صورتی حماسی وارد میدان شد.

حجت الاسلام پور محمدی با اشاره به پایان عمر دولت دهم گفت: در حال حاضر هر انتظاراتی که داریم مربوط به دولت آتی خواهد بود که مقدمه این کار نیز ایجاد یک حماسه سیاسی است تا دولت بعدی بتواند در کنا مردم پس از حماسه سیاسی به خلق حماسه اقتصادی بپردازد.

بخش نامه های دولتی در خود دولت نیز اعتبارش را از دست داده است

وی در رابطه با مشکلات فعالان اقتصادی در خصوص تغییر بخش نامه های باز پرداخت تسهیلات دریافت شده در گذشته اظهار داشت: این مشکلات وجود دارد و متاسفانه در برخی موارد بخشنامه های دولتی در داخل خود دولتی ها نیز اعتبارش را از دست داده است.

حجت الاسلام پور محمدی با یادآوری اینکه قانون های نوشته شده نباید به سرعت تغییر یابد افزود: نوشتن یک قانون جدید نیاز به مطالعه ، زمان و کار کارشناسی دارد و پس از آنکه قانونی نوشته شد کس حق زیر پا گذاشتن آن را ندارد.

وی یکی از ارکان های مهم تاثیر گذار در تولید را ثبات تصمیم گیری عنوان کرد و گفت: در صورتی که گرفتن یک تصمیم غلط هزینه هایی در بر داشته باشد این هزینه باید توسط دولت پرداخت شود و نباید بخش تولید جبران خسارت ها را بنماید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور میزان نقدینگی در کشور را زیاد دانست و اظهار داشت: یکی از دلایل بالا بودن میزان نقدینگی در کشور بالا بودن هزینه های دولت است و این در حالی است که این نقدینگی موجب بالا رفتن تورم نیز می شود.

برای بها دادن به تولید باید تورم را کنترل کنیم

وی با تاکید بر اینکه توجه به تولید نیازمند کنترل تورم موجود است افزود: یک راه این کار کنترل هزینه های دولت است.

حجت الاسلام  پور محمدی با اشاره به سست شدن بنیاد حرف ها و تصمیم ها ادامه داد: تنها راه پیش رو برای تحول اقتصادی توجه به تولید و سرمایه گذار است.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح برخی از نظامات مانند نظام مالیاتی در کشور گفت: در حال حاضر بخش بزرگی در کشور وجود دارد که مالیاتی از آنها دریافت نمی شود و هر زمان که به مشکل مالی بر می خوریم همه به سراغ فشار آوردن به بخش تولیدی می روند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه در عمل بخش پنهانی از اقتصاد در کشور وجود دارد که از دادن مالیات فرار می کند گفت: نوسانات ارزی نیز یکی دیگر از مشکلات بخش تولید در کشور است. فساد در خیلی از جاها ریشه دوانده و با فشار به تولید نمی توان اقتصاد را نجات داد.

حجت الاسلام پورمحمدی همچنین با بیان اینکه لزومی در پرداخت مالیات به همه افراد جامعه وجود ندارد اظهار داشت: برای کمک به طبقه متوسط اجتماعی تامین اجتماعی می تواند کمک موثری باشد./ک

برچسب ها: دولت ، افزایش ، نقدینگی ، موثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.