فرماندار تهران گفت: انتخابات شوراها در ری به صورت مستقل برگزار خواهد شد و ما نیز براساس قانون عمل خواهیم کرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "عیسی فرهادی" فرماندار شهرستان تهران در حاشیه اولین روز از ثبت نام داوطلبان چهارمین انتخابات شوراهای شهر و روستا و بازدید ازروند ثبت‌نام در فرمانداري در جمع خبرنگاران درباره تمهیدات فرمانداری برای این دوره از انتخابات اظهار داشت: انتخابات شوراها به دستور وزیر کشور از 21 فروردین کلید خورد و روز گذشته هیئت‌های اجرایی و بخشداری‌ها تشکیل جلسه دادند و از امروز نیز ثبت نام از نامزدها در فرمانداری‌ها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه استقبال در روز اول ثبت نام خوب بوده است، افزود: سایتی را طراحی کردیم که نامزدها می‌توانند به آن مراجعه کنند البته باید با حضور در فرمانداری‌ها مدارک خود را به همراه داشته باشند و اگر مدارک آنان کامل باشد ثبت‌نام در کمتر از 20 دقیقه انجام می‌شود.

فرماندار تهران تصریح کرد: تبلیغات انتخابات شوراها به مدت یک هفته انجام می‌شود و این دوره انتخابات شوراها همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

فرهادی درباره تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها گفت: قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادستانی و هیئت‌های نظارت وظیفه تأیید صلاحیت‌ها را برعهده دارند و ثبت از کاندیداهای انتخابات شوراها تا پایان وقت اداری صورت می‌گیرد.

فرهادی با بیان اینکه براساس قانون داوطلبانی که وارد فرمانداري می‌شوند باید مراحل ثبت نامه را انجام دهند و ما نیز مکلف هستیم از آنان ثبت نام کنیم، اظهار داشت: از داوطلبین درخواست می‌کنم برای ثبت نام مدارک لازم را به همراه داشته باشند تا دیگر به فرمانداری مراجعه نکند.

وی ادامه داد: در چهارمین دوره انتخابات شوراها 31 نفر وارد می‌شوند در حالی که در گذشته اعضای شورای شهر 15 نفر بودند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌کنم استقبال از این دوره از شوراها بیشتر از دوره‌های گذشته باشد و فرمانداری نیز آمادگی کامل را برای ثبت نام از داوطلبان دارد.

فرهادی تصریح کرد: ما 100 نفر را برای ثبت نام به کار گرفته‌ایم و ثبت‌نام در این دوره به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه باید داوطلبانی که مسئولیتی برعهده دارند استعفا دهند، اظهار داشت: در این دوره انتخابات شورای ری مستقل از تهران برگزار می‌شود و ما نیز براساس قانون عمل خواهیم کرد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار