بیست وششمین دوره رقابت های پینگ پنگ کاپ آسیا با قهرمانی چینی ها در بخش مردان و زنان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، رقابت های تنیس روی میز کاپ آسیا 2013 به میزبانی هنگ کنگ در حالی به کار خود پایان داد که همچون سال های گذشته این بازیکنان چینی بودند که نسبت به بقیه پیشتاز هستند.

در این پیکارها و در هر کدام از رقابت های مرحله نهایی در بخش زنان و مردان چینی ها به فینال رسیدند در بخش مردان شوشین نفر دوم رنکینگ جهان موفق شد یان آن نفر بیست و دوم جهان را با نتیجه 4 بر دو مغلوب کرده و صدر جدول را از آن خود کند.

در بخش زنان نیز ( سیو شیون) 4 بر یک هموطن خود (ویویانگ) را شکست داد و به قهرمانی رسید.

نوشاد عالمیان در رقابت های کاپ آسیا با وجود قرعه ای سخت بازیهای قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت و با کسب عنوان چهارمی نشان داد که برای تنیس روی میز ایران نامی ماندگار و نابغه ای به تمام معنا ست.

عالمیان در بازی اول خود با ( تانگ پنگ) مواجه شد که در رقابت های المپیک 2012 لندن وی را شکست داده بود این حریف هنگ کنگی با وجود اینکه از نظر رنکینگ جهانی از نوشاد عالمیان پایین تر بود در این رقابت ها باز هم مغلوب بازی نوشاد شد. عالمیان در بازی دوم مقابل هیون دئوک از کره جنوبی رفت و به راحتی این رقیب را هم از پیش رو برداشت.

رقیب بعدی نوشاد عالمیان شوشین نفر دوم جهان بود که هیچ کس از وی انتظار برد نداشت و پینگ پنگ باز کشورمان به راحتی تسلیم شد اما همان دو برد عالمیان را به مرحله دوم کشاند.

در مرحله دوم چپ دست استثنائی کشورمان ، برابر چن آن از چین تایپه قرار گرفت و وی را مقتدرانه شکست داد تا به نیمه نهایی برسد.

چن آن و عالمیان در پنج سال گذشته سه بار در رقابت های مختلف با یکدیگر روبرو شده بودند که نماینده کشورمان در هر 3 رویارویی خود حریف چین تایپه را مغلوب کرد.

چن آن سابقه بازی در تیم ذوب آهن ایران را در کارنامه خود دارد.

در مرحله نیمه نهایی (یان آن) نفر 22 جهان مانع رسیدن عالمیان به فینال کاپ آسیا شد و نوشاد برای کسب مقام سوم یا چهارمی به مصاف چانگ چی یو آن رفت و شکست را پذیرفت تا همچنان بهترین مقان ایران در کاپ آسیا عنوان چهارمی باشد.

نیما عالمیان دیگر نماینده ایران بود که با قبول دو شکست برابر حریفانی از ویتنام و هند با کاپ آسیا وداعی زود هنگام داشت.

براساس این گزارش قرار بود رقابت های تنیس روی میز کاپ آسیا 2013 برای اولین بار با حضور سه نماینده از ایران برگزار شود اما ندا شهسواری در آخرین لحظات و در حالی که به گفته خودش چمدانش را نیز بسته بود با مخالفت شورای برون مرزی از این رقابت های معتبر جا ماند.

در پایان رقابت های کاپ آسیا شوشین از چین نفر دوم جهان اول شد.

یان آن نفر 22 جهان از چین به مقام دوم رسید چانگچی یو آن از چین تایپه و نفر ششم جهان سوم شد.

نوشاد عالمیان نفر 63 جهان به رتبه چهارم رسید، تانگ پنگ از هنگ کنگ و نفر 36 جهان و کیم هیوک پونک از کره شمالی نفر 48 جهان به ترتیب پنجم و ششم شوند.

نماینده کشورمان از قطر رنکینگ جهانی از نفر اول تا دوم پادین تر بود و این نشان از قدرت بالای عالمیان در تنیس روی میز دارد.

نوشاد عالمیان بار دیگر نشان داد که لیاقت سرمایه گذاری را دارد اما حضور نیما عالمیان در رقابت های برون مرزی جای تأمل دارد./آق

برچسب ها: کاپ آسیا ، رکورد ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار