مدیر جهادکشاورزی خاش گفت: کار گرده‌افشانی بیش از چهار هزار و 200 هکتار از نخیلات شهرستان خاش از فروردین‌ماه آغاز و تا اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، امان‌الله طوقی اظهار داشت: سطح زیر کشت نخیلات این شهرستان بیش از هفت هزار و 600 هکتار است که چهار هزار و 200 هکتار نخیلات بارور و سه هزار و 400 هکتار غیر بارور است.

وی افزود: برداشت خرما ابتدا از منطقه روتک و از اواخر تیرماه آغاز و در مناطق ایرندگان و کارواندر نیز تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

مدیر جهادکشاورزی خاش ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بیش از 10 هزار تن خرما از این سطح برداشت و به بازار مصرف عرضه شود.

طوقی بیان کرد: منطقه مرزی روتک خاش دارای بیش از شش هزار هکتار نخل است که عمده آن به صورت دیم بوده و از کیفیت بسیار مناسب برای نگهداری و بسته‌بندی برخوردار است که علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای پاکستان، افغانستان و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی ارقام خرمای خاش را ربی، مضافتی، هلیله، زردان، کروچ و زاهدای برشمرد.

مدیر جهادکشاورزی خاش با بیان اینکه عملکرد خرمای دیم حدود 1.5 تن در هکتار و خرمای آبی بین چهار تا شش تن است گفت: با توجه به ارزآوری محصول خرما و شرایط مناسب آب و هوایی برای توسعه این میوه با ارزش مدیریت جهادکشاورزی در سال 91 مبلغ 420 میلیون ریال یارانه خرید پاجوش خرما به نخلکاران پرداخت کرده است./ب
برچسب ها: گرده ، افشانی ، نخیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.