به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مجید قاسمی - مدیرعامل بانک پاسارگاد - در همایش افتتاحیه برنامههای تعالی سازماني سال 92 این بانک، با قدردانی و تشکر از کارکنان بانک، گفت: از شما برای آنکه مسیر تعالی سازمانی را به خوبی پیدا کردید، سپاسگزارم.
وی تصریح کرد: البته قرار نیست ما به نمره 650 تعالی سازمانی که به تندیس زرین ختم می شود، کفایت کنیم بلکه نمره تعالی سازمانی تا 1000 است و ما باید خود را به 1000 برسانیم. هدف پاسارگاد رسیدن به نمره 1000 تعالی سازمانی است.
قاسمی همچنین به استراتژی اصلی این بانک برای قرار گرفتن در میان 500 شرکت برتر دنیا اشاره کرد.
مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت: ما باید مدیرانی در سطح استانداردهای بین المللی تربیت کنیم.
وی اظهارکرد: در روند برنامه ریزی تاسیس، فعالیت، گسترش وعملکرد بانک پاسارگاد در پهنه اقتصاد ایران نماد بارز یک سازمان متعالی را عینیت بخشیده و هم اکنون فرصت و ظرفیت بالقوه ای فراهم شده است که به عنوان یک بانک سرآمد معیار و الگوی استانداری را در اختیار نظام بانکی ایران قرار دهد.
وی از راهاندازی دانشگاه خاتم که متعلق به بانک پاسارگاد است نیز خبر داد و گفت: در این دانشگاه فعلا 5 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و سه رشته در مقطع کارشناسی راه اندازی شده است.
قاسمی از آمادگی این بانک برای تربیت ارزیاب در گروه بانک و بیمه خبر داد و افزود: بانک پاسارگاد آماده است تا یافته های جدید مدیریتی خود را در اختیار سازمان مدیریت صنعتی قرار دهد و در این زمینه به سرمایه گذاری های بیشتر اقدام کند.
در ادامه این مراسم، اشرف سمنانی عضوکمیته داوری و کمیته علمی جایزه ملی بهره وری وتعالی سازمانی گفت: بانک پاسارگاد با کسب تقدیرنامه وتندیس بلورین جایزه تعالی سازمانی دردوسال متوالی نشان داد که اجرای مدل تعالی سازمانی موفقیت به همراه دارد .
وی با اشاره به روند شکل گیری مدل رشد مطلوب دربهره وری و جایزه تعالی سازمانی درکشور گفت: وزارت صنایع ومعادن پس ازسالها بررسی به این نتیجه رسید که ایزوها نتوانستند رشد مطلوب دربهره وری را ایجاد کنند.
وی افزود: برهمین اساس پس ازسالها بررسی به این نتیجه رسیدند که برای آنکه سازمانها رقابت پذیرباشند الزام دارند که با مدلهای دیگر کارکنند که موسسه مطالعات راهبردی و راهبری نیروی انسانی جایزه تعالی سازمانی را گذاشتند.
وی خاطرنشان کرد که درسال اول هیچ سازمانی نتوانست تقدیرنامه ای کسب کند واین نتیجه حاصل شد که سازمانهای ما با سازمانهای متعالی فاصله زیادی دارند.
اشرف سمنانی با بیان اینکه بانک پاسارگاد با داشتنن گذشته بنیادی وریشهای توانست مدل جدید تعالی سازمانی را اجرایی و تقدیرنامه و تندیس کسب کند، گفت:البته رسیدن به این تندیس مسئولیتها را بیشترمی کند زیرا انتظار میرود به عنوان الگو بیشترفعالیت کند وبه دیگربانکها که درسطح کسب گواهی هستند کمک کنند تا ارتقاء یابند.
، دراین مراسم همچنین مهندس اثنی عشری ،ارزیاب ارشد جایزه ملی بهره وری وتعالی سازمانی نیزبا بیان اینکه باورتعالی درجای جای سازمان بانک پاسارگاد وجود دارد گفت: پایبندی به مسئولیتهای اجتماعی باعث خوشنامی بانک وموفقیت هایش شده است و بنده درهنگام ارزیابی بانک به واقع دیدم که نمی شود یک کارمند بانک پاسارگاد را عصبانی کرد وبا خوشرویی پاسخگو هستند .
وی به کارآفرینی سازمانی اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف نیازبه کارافرینی سازمانی داریم یعنی تک تک افراد اقدامات لازم را برای کارافرینی انجام دهند وتنوع های مختلف دربحث استراتژی ایجاد کنند.
وی به "استفاده ازدانش حیاتی "و"داشتن دیدگاه وفلسفه درپشت هرحرکتی دربانک پاسارگاد "اشاره کرد وخطاب به مسئولان وکارمندان این بانک گفت :شما سازمان پیشتازی بودید وانتظارجامعه آن است که این پیشتازی را حفظ کنید وپرتلاش به کارخود ادامه دهید.
دراین مراسم همچنین سید مسعود همایونفرعضوکمیته داوری و کمیته راهبردی وکمیته علمی جایزه ملی بهره وری وتعالی سازمانی با بیان اینکه دستیابی به تندیس کاربسیاردشواری است گفت: این کارنتیجه برنامه ریزی مدیریت تغییرو مدیریتهای میانبراست و کسب این تندیس توسط بانک پاسارگاد جای تقدیرو تبریک دارد.
وی که درسخنانش به "سیرتکوین وشکل گیری جایزه ملی بهره وری وتعالی سازمانی "درکشورایران پرداخت اظهارکرد:جهانی شدن وتغییرتکنولوژیها و پیچیدگی محیط سازمانی موجب شد تا قبل ازدهه 80 کیفیت محصول وخدمات آن مورد توجه قرارگیرد اما پس ازاین دهه به این نتیجه رسیدند که برای رسیدن به محصول وخدمات با کیفیت باید فرایندها را با کیفیت کنیم.
همایونفر با بیان اینکه ازسال 78مطالعات درباره بهره وری وتعالی سازمانی شروع شد تا مدل بهره وری درکشوراجرایی کنیم، گفت: درسال 82 مدل الهام گرفته ازمدل اروپایی afqm رامعرفی کردیم وهمراه با تغییرمدل های جهانی، تحولاتی درمدلهای ایران داشتهایم .
وی ازشاخصهای تعالی سازمانی را "تعالی منابع انسانی "،"یادگیری وآموزش ""خدمات "و"سلامت نیروها "اشاره کرد وگفت: ویرایش نهایی برای مدل تعالی سازمانی انجام شد وامسال نیز براساس مدل 2013اروپا تغییراتی خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه تعالی سازمانی به یک نهضت برای توسعه مدیریت تبدیل شده که بسیارخوشحال کننده است، گفت:امیدوارم با خصوصیاتی که بانک پاسارگاد دارد این راه ادامه یابد والگوی خوبی برای دیگران باشد.
وی به بانک پاسارگاد برای نوآوری پیشنهاد کرد که یک گزارش csi درسال 92 منتشرکند که قطعا نوآوری درکل کشورخواهد بود.
بنابراین گزارش، دکترعلی کرمانشاه رئیس سازمان مدیریت صنعتی ودبیرجایزه ملی بهره وری وتعالی سازمانی نیز درهمایش افتتاحیه برنامه های تعالی سال 1392بانک پاسارگاد، اظهار کرد: بانک پاسارگاد راه گشای تحولات ساختاری دربخش خدمات است و پاسارگاد ازمجموعههایی است که نوآوری را درخدمات شکل داده است.
وی ضمن اشاره بر این نکته که، صنعت نوین مالی و بانکی با تاخیردرفضای تعالی وارد شده است، گفت: یکی اززمینههای همکاری بانکها با سازمان مدیریت صنعتی دراین بخش، نظریه پردازی و بازتعریف مفاهیم درصنعت است.
کرمانشاه ازافزودن شاخص مسئولیت پذیری برای شرکتهای برترخبرداد وافزود :ارز رانباید تنها یک متغییراقتصادی ببینیم بلکه باید انرایک متغییر اجتماعی دید بلکه باید ارزآوری بیشتریک مسئولیت اجتماعی باشد.
تیزنوبیک مدیرامورشعبه های بانک پاسارگاد هم دراین مراسم گفت: شایسته سالاری محوری ترین برنامه سال 91بانک پاسارگاد بود وبه معنای کامل اجرا شده است.
وی ادامه داد :حتی یک تفربدون شایستگی به این بانک وارد نشده وتمامی افرادی که دراین بانک فعالیت می کنند با انگیزه،همت وغیرت کارمی کنند.
تیزنوبیک با اشاره به اینکه تعالی سازمانی درفرهنگ سازسمانی این بانک نهادینه شده است اظهارکرد: بین بدنه این بانک و کارمندان انسجام کامل وجود دارد و کمترسازمانی را میتوان یافت که این انسجام را دارا باشد.
وی افزود: در پایان سال 91 به کل اهدافی که به این بانک ابلاغ شده، دست پیدا کردیم و این موضوع یکی ازافتخاراتی است که به آن می بالیم.