محمدرضا باهنر، نايب رئيس كنوني مجلس، نامزد انتخاباتي ائتلاف 5 گانه اكثريت اصولگرايان است، وي 24 اسفند ماه 1391 در جوار ملكوتي امام رضا (ع) اعلام كانديداتوري كرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر زاده ۱۳۳۱ در کرمان سیاست‌مدار محافظه‌کار و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی نماینده مردم شهرهای تهران ری شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم، هفتم و هشتم و نهم بوده‌ است.

باهنر رئیس فراکسیون اکثریت مجلس پنجم و نایب رئیس مجلس هفتم و هشتم و نهم بر عهده داشت.

وی برادر شهيد "محمدجواد باهنر"، "نخست‌وزیر سابق ایران" که در سال ۱۳۶۰ ترور شد و دایی سید مجتبی ثمره هاشمی شعجری دستیار ارشد محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران است.

محمدرضا باهنر فعاليت‌هاي حزبي‌اش را با حزب جمهوري اسلامي شروع كرده است و درباره نحوه ورود و حضورش در حزب جمهوری اسلامی و سوابق نمایندگی خود می‌گوید:”سوابق پیش از نمایندگی‌ام به اوایل انقلاب و حضور در کرمان برمی‌گردد. از کمیته‌های انتظامات و کارهای انقلابی و سازمان زمین شهری شروع کردم و بالاترین سمتم در آن زمان معاون سیاسی استانداری کرمان در سال ۵۹ و ۶۰ بود. اواخر سال ۶۰ برای برگزاری کنگره حزب جمهوری اسلامی به تهران آمدم.

همسرم در کرمان ماند و همه نگرانی من از مسائل امنیتی بود. چون ۷ تیر و ۸ شهریور را پشت سر گذاشته بودیم و برگزاری کنگره حزب در پیش بود که همه سران کشور در آن عضویت داشتند. از حضرت آقا که آن زمان دبیر کل حزب جمهوری اسلامی بودند تا آقایان هاشمی و موسوی و طبسی و … خیلی نگران مسائل امنیتی بودم که چندان هم تجربهای در این زمینه نداشتم. روزی که قرار بود فردایش کنگره برگزار شود، تصورم این بود که بعد از کنگره به کرمان برمی‌گردم؛ تکلیف شرعی به گردنم گذاشتند که نامزد شورای مرکزی حزب شوم. هم آقای هاشمی و هم آقا به صورت جدی از من این را خواستند در حالیکه من تا قبلش فقط مسئول کرمان حزب بودم و خودم را در این سطح نمی‌دانستم.

وي اظهار داشت: "بدون رودربایستی بگویم، علت حضور من در حزب بیشتر به خاطر این بود که نام شهید باهنر زنده بماند وگرنه خود من هیچ خاصیت ویژه‌ای نداشتم. پس از آنکه ۵-۶ ماهی در تهران ماندم، حضرت آقا حکم مسئول تشکیلات دفتر حزب در تهران را به من دادند. البته قبلش هم آقای دری نجف‌آبادی حکم مسئولیت امور استانها را به من داده بودند."

از سوابق مديريتي باهنر مي‌توان به معاون استاندار کرمان، دو دوره عضويت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمايندگي 6 دوره مجلس (دور دوم و هفتم از کرمان و ادوار 3، 4، 5 و 8 از تهران) اشاره کرد.

وي همچنين علاوه بر عضويت شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی، دبیر کلي جامعه اسلامی مهندسین، نایب رییسي جبهه پیروان خط امام و رهبری، عضويت بعنوان موسس شورای هماهنگی نیروهای انقلاب، مسئوليت تشکیلات استان تهران حزب جمهوری اسلامی، عضویت همزمان در 2 کمیسیون زیربنایی و سیاسی- امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضويت کمیسیون تدوین سند چشم انداز بیست ساله در مجمع تشخیص مصلخت نظام را نيز در کارنامه فعاليت‌هاي سياسي خود دارد.

باهنر 24 اسفند رسما اعلام کاندیداتوری کرد

"محمدرضا باهنر" دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین یکی از گزینه‌های انتخاب شده جبهه پیروان خط امام و رهبری امشب در جوار ملکوتی امام رضا (ع) در میان جمعی از اصولگرایان استان خراسان رضوی رسما اعلام کاندیداتوری کرد.

باهنر در مورد اعلام کاندیداتوری خود گفت: تاکنون 7 بار از ملت شریف ایران رای اعتماد کسب کرده‌ام که برای هشتمین بار جهت حضور برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شدم کاندیداتوری خود را در کنار صحن ملکوتی امام هشتم اعلام می‌کنم که به مدد ایشان این بار نیز بتوانم شایسته رای اعتماد مردم برای هشتمین بار باشم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: باهنر ، دانشنامه ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۷ تير ۱۳۹۶
آرزوی سلامتی و توفیق خدمت به مردم را از درگاه یگانه رحمان رحیم دارم.
آخرین اخبار