مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان با تولید 6. 2 درصد مجموع تولیدات باغی کشور، پس از استان های مازندران، فارس و آذربایجان‌غربی رتبه چهارم تولید محصولات باغی را در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، اسکندری در جمع خبرنگاران، با اشاره به تولید 850 هزار تن محصولات باغی در سال گذشته، افزود: این محصولات از 117هزار هکتار باغات مثمر استان به دست آمده است.

وی عمده باغات استان را مربوط به شهرستان های مرند و مراغه اعلام و اضافه کرد: آذربایجان شرقی در تولید 16 محصول باغی، رتبه های نخست تا پنجم را به خود اختصاص می دهد.

اسکندری گفت: این استان در تولید زردآلو و زالزالک، رتبه اول، سیب، بادام، گوجه فرنگی، توت، سماق، زغال اخته، آلبالو و سنجد رتبه دوم، انگور و گلابی سوم، گردو، گیلاس، فندق و گل محمدی رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی از توزیع گسترده‌ نهال استاندارد و شناسنامه‌دار، توسعه باغ‌ها با پایه‌های رویشی و اصلاح آنها، حذف و جایگزینی باغ‌های درجه سه و معرفی ارقام جدید برای افزایش کمی و کیفی باغ‌های استان خبر داد و بر ضرورت هرس بموقع درختان میوه تاکید کرد.

اسکندری با اشاره به اینکه حدود 25 درصد از باغ‌های استان مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری است گفت: اگر منابع مالی تامین شود، در سال جاری باغات مجهز به سامانه های آبیاری نوین در استان 10 درصد افزایش می یابد. /ع

برچسب ها: چهارمین ، تولید ، کننده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.