استاندار خوزستان گفت: 32طرح عمرانی در قالب پروژه های مهرماندگار همزمان با سفر چهارم هیات دولت به خوزستان باحضور رییس جمهوری به بهره برداری می رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، دكترسید جعفر حجازی تعداد كل طرح های مهر ماندگار استان خوزستان را 74 طرح اعلام كرد و بیان داشت: ازاین تعداد طرح درهفته آینده 32 پروژه درحوزه های بهداشت و درمان، صنعت نفت، راه و شهرسازی، تامین اجتماعی، جهاد كشاورزی، نیرو و صنعت ،معدن و تجارت به بهره برداری می رسند.

وی یادآورشد: همچنین یك پروژه دیگر به نام تصفیه خانه شوشتر نیز با اعتبار 600 میلیارد ریال همزمان با این پروژه ها به بهره برداری می رسد .

حجازی ازجمله این طرح ها در بخش بهداشت و درمان، به مجموعه كلینیك و اورژانس بیمارستان گلستان اهواز و ساخت بیمارستان در شهرستان گتوند اشاره كرد و گفت: از دیگر طرح ها در این بخش می توان به توسعه دانشگاه پیرا پزشكی ،و بهره برداری از بیمارستان تامین اجتماعی ماهشهر اشاره كرد .

استاندار خوزستان گفت: در بخش راه و شهرسازی نیز تعریض بزرگ راه آبادان – ماهشهر، و چهار خطه نمودن محور ملاثانی- شوشتر،حذف و طرح اصلاح نقاط حادثه خیز در راه های كشور با اولویت مسیرهای پر تردد شامل تكمیل تقاطع غیر همسطح كمربندی اندیمشك ،سد دز و سه راهی دهلران و احداث راه آهن هفت تپه شوشتر از مهم ترین پروژه هایی است كه با حضور رییس جمهوری به بهره برداری می رسند.

وی افزود: گازرسانی به یك هزار روستای جدید در استان خوزستان، تسهیلات بهره برداری و نمك زدایی مسجد سلیمان، ساخت بزرگ راه ماهشهر – امیدیه ،خط ششم انتقال گاز اهواز- دهلران نیز از جمله پروژه های مهم در بخش نفت است كه به بهره برداری می رسند.

استاندار خوزستان گفت: در حوزه وزارت نیرو نیز راه اندازی شبكه آبیاری و زه كشی كرخه در قالب 5 فاز به صورت فصلی در دشت آزادگان، راه اندازی شبكه آبیاری و زه كشی كارون بزرگ به صورت فصلی در اهواز و راه اندازی شبكه آبیاری و زه كشی خرمشهر در سه فاز و شبكه آبیاری و زه كشی رودخانه جره رامهرمزاز مهم ترین پروژهای طرح های مهر ماندگار محسوب می شوند كه با حضور رییس جمهوری به بهره برداری می رسند.

وی بیان داشت: راه اندازی كارخانه دوده صنعتی دزفول و سیلوی گندم نیز ازجمله پروژه های اداره كل صنعت، معدن و تجارت در استان خوزستان است كه به همین مناسبت با حضور رییس جمهوری افتتاح می شوند.

این گزارش حاكی است كه بناست استان خوزستان هفته آینده میزبان چهارمین سفراستانی هیات دولت و رییس جمهوری باشد./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۸ فروردين ۱۳۹۲
خدا كنه شوشتر از اين ركود عمراني خارج بشه
مخصوصا در حوزه هايي مثل مسكن مهر و بيمارستان