بسياري از بيماري ها و حساسيت هاي پوستي با آغاز فصل بهار شيوع بيشتري پيدا مي كند،بنابراين آگاهي از نحوه بروز راههاي پيشگيري و درمان آن ضروري به نظر مي رسد.

 

يك پزشك متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، گفت:با تغيير فصل و شدت ميزان تابش آفتاب، بيماري هاي پوستي متناسب با فصل نيز افزايش مي يابد.

غزاله جعفری افزود : PLE يا راش پلي مورف يكي از شايع ترين بيماري هاي پوستي اين فصل است كه به شكل ضايعات مسطح يا برجسته به رنگ قرمز كم رنگ همراه با خارش روي صورت و پشت دست ها ظاهر مي شود.

وي تصريح کرد:ضايعات اين بيماري در نواحي در معرض نور آفتاب بروز مي كند و در برخي موارد فقط با خارش همراه است و ضايعه اي ايجاد نمي كند و گاهي اوقات هم با ضايعات تاول مانند، همراه مي شود كه با استفاده از كورتون هاي موضعي، آنتي هيستامين هاي خوراكي و دوري از نور آفتاب قابل كنترل و درمان است.

وي كهير آفتاب را يكي دیگراز بيماري هاي شايع پوستي اين فصل دانست و اظهار داشت : برخي از افراد با نيم ساعت در معرض آفتاب قرار گرفتن به ضايعات كهير مانند،دچار مي شوند كه با خارش شديد چند دقيقه اي تا چند ساعتي همراه است و خود به خود برطرف مي شود.

وي خاطر نشان کرد: با استفاده از كلاه، دستكش نخي، كرم ضد آفتاب متناسب با پوست نيم ساعت قبل از بيرون رفتن مي توان از بروز ضايعات پوستي اين فصل پيشگيري كرد.

به گفته وی بروز كك و مك، مشكل شايع بسياري از كودكان ، نوجوانان و بزرگسالان در اين فصل است كه ارتباط مستقيم با نور آفتاب دارد و استفاده از ضد آفتاب، آنتي اكسيدان هاي خوراكي به ويژه ميوه و سبزي هاي تازه موثرترين روش پيشگيري است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.