یک فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان گفت: لوزه های اصلی هم همراه لوزه های سوم بزرگ می شوند و اگر به همان حالت عادی بازنگردد، راه تنفسی را می بندد.

دکتر عباس مومن زاده، فوق تخصص بیماری های عفونی کودکان، در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران گفت: لوزه سوم از نوع غدد لنفاوی است که در اثر عفونت های مکرر رشد کرده و بزرگ می شود.

وی افزود: در اثر رشد این غده، تنفس برای کودک سخت می شود و باعث بسته شدن سوراخ بینی و سوراخ گوش و ابتلا به سینوزیت و عفونت های گوش و تنفسی می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: لوزه سوم از 6 سالگی به بعد به مرور زمان کوچک می شود و در حدود 12 یا 13 سالگی از بین می رود.

وی در خصوص لوزه هایی که احتیاج به عمل جراحی دارند، این گونه توضیح داد: عوارض گوش یا بینی با عفونت های مکرر که در اثر رشد لوزه سوم به وجود آمده است نیاز به عمل جراحی این لوزه را آشکار می کند.

مومن زاده خاطر نشان کرد: بچه هایی که زیاد سرفه می کنند امکان ابتلا به آلرژی را دارند و باید تحت نظر پزشک علت  صرف زیاد مشخص شود.

وی عنوان داشت: لوزه اصلی هم گاهی دچار عفونت شده و بزرگ می شود و اگر به حالت اولیه باز نگردد و راه تنفس را ببندد نیاز به درمان از طریق آنتی بیوتیک را دارند.

دکتر مومن زاده افزود: عفونت های ویروسی و آلرژی و جمع شدن مایع موجب ایجاد و یا تشدید رشد لوزه ها می شود و والدین در صورت مشاهده چنین بیماریهایی حتما کودک را به متخصص اطفال ارجاع دهند و در صورت تشخیص بیماری لوزه به متخصص گوش و حلق مراجعه نمایند.

وی یادآور شد: رشد لوزه باعث کاهش رشد کودک و اختلالات تنفسی و خرخر کردن در هنگام خواب می شود./ح


برچسب ها: لوزه ، سرفه ، آلرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار