بهره برداری از چهار طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال در مناطق مختلف استان قزوین به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،روز سه شنبه در مراسمی با حضور منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری، احمد فیروزی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سعید میربها فرماندار قزوین و تعدادی از مسئولان محلی بهره برداری از چهار طرح هادی روستایی در مناطق مختلف استان قزوین آغاز شد.

اين طرح ها با 18 ميليارد و 180 ميليون ريال در روستاهای رزجرد شهرستان قزوين، قره باغ تاکستان، خونان بوئين زهرا و زرجه بستان آبيک اجرا شده است.

منوچهر حبیبی معاون هماهنگي امور عمراني استانداری قزوین در مراسم افتتاح اين طرحها که به صورت نمادين در روستاي رزجرد برگزارشد گفت: امروز درخصوص توسعه عمراني، در بين پنج استان برتر کشور قرار داريم و در امور زيرساختي در روستاها هم از وضعيت خوبي برخورداريم.

حبيبی محروميت زدايي، جلوگيري از مهاجرت و خودکفايي در معيشت روستائيان را از مهمترين اهداف اجراي طرحهاي عمراني در روستاها بيان کرد.

احمد فیروزی مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان هم در مراسم افتتاح گفت: تاکنون 287 طرح هادي روستايي با 435 ميليارد ريال اعتبار در استان اجرا شده و مطالعات طرح هادي 571 روستا هم به اتمام رسيده است و به زودي اجرايی مي شود.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر در استان قزوين 70 هزار واحد مسکوني روستايي در قالب طرح ويژه بهسازي مسکن روستايي و بازسازي مناطق زلزله زده ساخته شده است.

صدور 56 هزار سند روستایی در استان قزوین

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: از زمان تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکنون 56 هزارو 72 سند مسکن روستایی در استان صادر شده است.

این مسئول از راه اندازی تشکیلات نظام فنی و مهندسی روستایی در استان خبرداد و گفت: به منظور تقویت طراحی معماری و سازه ای بناهای روستایی و نیز تعامل بیشتر با ارگانهای سازنده نظام فنی مهندسی روستایی استان فعال شده و 363 ناظر فنی بر ساخت مسکن روستایی نظارت می کنند.

وی افزود: در حال حاضر 62 دفتر طراحی در مناطق روستایی فعال شده که نقشه های منازل روستایی در این دفاتر آماده اجرا می شود.

فیروزی سهمیه مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان را هفت هزار واحد اعلام کرد و گفت: با تشکیل پنج هزار و 600 پرونده در این زمینه تاکنون پنج هزار و 26 نفر به بانکها معرفی شده اند و دو هزار و 200 نفر پایان کار گرفته اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ثبت نام جدید از متقاضیان مسکن مهر صورت نمی پذیرد و سیاست بنیاد مسکن تکمیل واحدهای مسکونی متقاضیان قبلی است./ک

برچسب ها: طرح ، هادی ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.