بخش نخست پارک آبی، جنگلی شهر شهرکرد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکردمدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: برای اجرای این طرح، سه میلیارد ریال هزینه شده است.

فتح الهی گفت: ساخت پارک آبی، جنگلی شهرکرد، با 27 هزار متر مربع مساحت، از ابتدای سال گذشته آغاز شد که بخش نخست این طرح، شش هزار متر مربع مساحت، 200 متر مربع طول و 30 متر مربع عرض دارد که، با استفاده از فن آوری روز ساخته شده است.
وی، ظرفیت حجم آب استخر این پارک را، 10 میلیون لیتر اعلام کرد و افزود: آب ذخیره شده در این استخر در مواقع نیاز برای آبیاری فضای سبز شهر استفاده می شود.
سیستم آبی این پارک، جزئی از سیستم آبیاری تحت فشار است که به صورت گردشی عمل می کند و همزمان با آبگیری، فضای سبز را آبیاری می کند.
فتح اللهی، هدف از ایجاد پارک آبی، جنگلی شهرکرد را، ایجاد محیطی با نشاط برای گذران اوقات فراغت شهروندان با رویکرد تفریحی، ورزشی، ساماندهی ورودی شهر و توجه به بخش گردشگری برشمرد.
وی افزود: این پارک علاوه براستفاده تفریحی، ورزشی و آبیاری فضای سبز سطح شهر در افزایش رطوبت نسبی هوا نیز نقش موثری ایفا می کند.
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شهرکرد از اختصاص  600 میلیون ریال اعتبار اولیه برای بخش دوم پارک آبی جنگلی شهرکرد خبر داد و ابراز امیدواری کرد با تامین 240 میلیون ریال  اعتبار دیگر که در مرحله بعدی اختصاص یافته است این پارک تا پایان سال جاری تکمیل شود.
پارک آبی، جنگلی شهرکرد در قسمت ورودی جنوبی شهرکرد – دروازه فارسان – قرار دارد.
بخش دوم این پارک شامل راه اندازی مجموعه های قایق رانی، پارک بازی بادی، وسایل بازی کودکان، و ورزش صبحگاهی است./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.