مدیر کل بنادرودریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه پسکرانه ها و تملک اراضی مورد نیاز بنادر کوچک از اولویت های کاری در سال جدید تعریف شده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سیاوش رضوانی افزود: جذب سرمایه گذار و همچنین فعال سازی ترانزیت از اهدافی است که سازمان بنادر در چابهار دنبال می کند.

وی افزود: در سال جدید ساخت ابنیه و تأسیسات و تجهیزات مخابراتی «پسابندر» نیز در دستور کار قرار گرفته است .

وی اظهار داشت: از این بندر پس از نصب تجهیزات به عنوان مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی استفاده خواهد شد.

وی گفت: همچنین به منظور پهلوگیری کشتی های 50 هزار تنی سازمان بنادر بر حسب تعهدات خود جهت ایمنی آبراهها و روان تر شدن تردد کشتی ها از کانال دسترسی و حوضچه به بندر شهید کلانتری لایروبی این بندر را به سرانجام رسانده است.

وی میزان حجم لایروبی را بالغ بر 80 هزار متر مکعب عنوان کرد و گفت: طراحی و اجرای نماد ساختمان فانوس دریایی در بندر شهید بهشتی نیز از دیگر اقداماتی است که در سال جاری انجام خواهد شد.

رضوانی گفت : این سازمان در سال گذشته نسبت به جذب سرمایه گذار در زمینه احداث مخازن اسیدسولفوریک و انبار گوگرد با هزینه  45 میلیارد ریال و صادرات سالانه 100 هزار تن گوگرد و 300 هزار تن اسید موفق بوده است.

وی گفت: تولید آب شیرین با ظرفیت تولید 2هزار و 500 متر مکعب در روز  یکی دیگر از اقدامات این اداره کل بوده است که در فاز دوم  توسعه به 5 هزار متر مکعب افزایش خواهد یافت.

وی گفت: اداره کل بنادر و دریانوردی در حوزه دریایی و بندری در سال گذشته نسبت به صدور تغییر محدوده 180 فروند شناوراز آب های نزدیک به آبهای دور و همچنین راه اندازی دفتر کنترل و بازرسی اسکله کنارک اقدام شده است./ک

برچسب ها: بندر ، چابهار ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.