هفدمين دوره مسابقات سراسري اذان، ابتهال، مديحه‌سرايي و همخواني قرآن کريم در دو بخش برداران و خواهران از 29 فروردين به مدت 6 روز به ميزباني استان تهران در تالار انديشه حوزه هنري برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار معارف گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ سازمان اوقاف و امور خيريه کشور به عنوان متولي برگزاري قديمي‌ترين فعاليت‌ها در زمينه برگزاري مسابقات قرآني است که در اين راستا همواره با برگزاري مسابقات مختلف قراني چه در زمينه داخلي و چه در سطح بين‌المللي کارنامه موفقي را داشته است کشف استعدادها و زمينه سازي رشد استعدادهاي جوان فعال در رشته‌هاي مختلف، جذب و حضور جوانان علاقه‌مند در بخش مديحه‌سرايي، توليد متون فاخر و اشعار شاعران درباره ائمه اطهار از جمله اهداف سازمان اوقاف و امور خيريه در جهت برگزاري دوره‌هاي مختلف مسابقات سراسري است.
در اين خصوص ولي يار احمدي رئيس مرکز امور قرآني سازمان اوقاف و امور خيريه کشور به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: هفدمين دروه مسابقات سراسري اذان، ابتهال، مديحه‌سرايي و همخواني قرآن کريم با رقابت 557 نفر آغاز مي‌شود که در بخش بانوان 37 گروه 6 نفره و در گروه آقايان 40 گروه 6 نفره حضور مي‌يابند که در مجموع 462 نفر با 77 گروه با يکديگر به رقابت مي‌پردازند.
وي ادامه داد: حضور 32 موذن آقا، 30 مبتهل خانم در اين دوره از مسابقات قطعي است که در مجموع 557 متسابق؟؟ خانم و آقا در اين دروه از مسابقات حضور مي‌يابند.
ياراحمدي در خصوص برگزاري زمان دقيق اين رقابتها يادآور شد: مسابقات خواهران از روز پنج‌شنبه و جمعه 29 و 30 فروردين جاري برگزار مي‌شود و در روز شنبه ؟؟ نفرات برگزيده معرفي مي‌شوند و در بخش مسابقات آقايان رقابتها نيز از روز شنبه 31 فروردين تا روز سه‌شنبه 3 ارديبهشت در حوزه هنري ادامه مي‌يابد.
ميزان جوايز نفرات برتر
رئيس مرکز امور قرآني سازمان اوقاف و امور خيريه کشور با اشاره به ميزان جوايز در نظر گرفته شده براي نفرات برتر اين دوره از مسابقات افزود: در رشته‌هاي مديحه‌سرايي و همخواني قرآن کريم به گروه اول 60 ميليون ريال، گروه دوم 55 ميليون ريال، گروه سوم 50 ميليون ريال، گروه چهارم 45 ميليون ريال و گروه پنجم 40 ميليون ريال اهدا مي‌شود و گروه برتر نيز به حج تمتع اعزام مي‌شوند.
**معرفي داوران هفدمين دوره مسابقات سراسري قرآن کريم
به گفته ياراحمدي هيات داوران هفدمين دوره مسابقات سراسري اذان، مديحه‌سرايي و همخواني قرآن کريم در بخش آقايان، دقاقله، آزرم، مومن ثاني، انجام، ليالي، حکيم باشي، نجاريان، عباسي، سعيديان و رضائيان بوده و در بخش خانم‌ها، جعفرزاده، نجات، صحاف، الوندي، آقايي، غلامي، عطروش، رشيدي و عقبايي به داوري مي‌پردازندو
پخش زنده مسابقات از شبکه قرآن سيما
يادآور مي‌شود: هفدمين دوره مسابقات اذان ابتهال، مديحه‌سرايي و همخواني قرآن کريم به صورت مستقيم از شبکه قرآن و معارف سيما پخش مي‌شود./ف
گزازش: معصومه پرورش

برچسب ها: رقابت ، مسابقه ، مدیحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار