معاون شهری و فضای سبز منطقه 19 گفت: طرح احداث فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان از میدان شهید کاظمی تا پل ساوه تا یک ماه دیگر به پایان می رسد.

 
به گزارش خبرنگار  اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ مهندس موسی علیپور زنوزی با اعلام این خبر افزود: این طرح در فضایی به مساحت 34 هکتار ازتاریخ دی ماه سال گذشته  با کاشت درخت وایجاد فضای سبز در حاشیه بزرگراه آزادگان با هدف زیباسازی منظر شهری و افزایش سرانه فضای سبز منطقه انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه در این طرح 32 هزار مترمکعب جمع آوری خاک و نخاله صورت گرفته است گفت: حاشیه آزادگان قبل از این محل تخلیه ضایعات و زباله و نیز به دلیل وجود زمینهای هموار محلی مناسب برای تجمع معتادان محسوب می شد. در حال حاضر با اجرای طرح توسعه فضای سبز این معبر مهم، امنیت اجتماعی شهروندان نیز افزایش یافته است.
 
همچنین با توجه به اینکه بزرگراه آزادگان معبر مواصلاتی جنوب شرق به شمال غرب تهران و محوری  پر تردد  محسوب می شود، منظری سبز، زیبا و طبیعی برای لذت بصری مسافرین عبوری ایجاد کرده است.
 
به گفته زنوزی در این طرح ضمن کاشت 66 هزار و 200گلدان گل رز، درختچه هایی از انواع چنار، سپیدار، توت و کاج سیاه به تعداد 6هزار و 602 اصله کاشته شده است. علاوه براین حاشیه این معبر شریانی مزین به درختچه هایی از انواع یاس هلندی، بربریس، ارغوان و طاووسی به تعداد 70 هزار و 500 اصله شده است.
 
وی ادامه داد: به منظور اجرای این طرح 310 هزار متر مکعب خاک جهت آماده سازی بستر کاشت و 61 هزار مترمکعب نیز خاکریزی و پخش خاک زراعی صورت گرفته است./ل
برچسب ها: احداث ، فضا ، سبز ، حاشیه ، آزادگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار