نشست هيات عمومي ديوان عالي كشور صبح امروز به رياست آيت‌الله محسني گركاني و با حضور دادستان كل كشور و قضات عالي رتبه ديوان برگزار شد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، نشست هيات عمومي ديوان عالي كشور صبح امروز (سه‌شنبه 27 فروردين) به رياست آيت‌الله محسني گركاني و با حضور دادستان كل كشور و قضات عالي رتبه ديوان برگزار شد.

 در ابتداي اين جلسه آيت‌الله محسني گركاني ضمن تسليت ايام عزاداري شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: مردم ولايت مدار ايران اسلامي در سالروز شهادت صديقه كبري فاطمه زهرا انسيه حورا ام ابيها، عاشواري ديگري خلق كردند و چشم اميد همه ما در روز قيامت كبري به شفاعت حضرت زهراسلام الله علیها است .

وي با قرائت حديث شريف نبوي؛ سميت فاطمه لانها فطمت شيعتَها مِن النّار و فُطِم اعدائها عن حبها، تصريح كرد: خداوند مقامي به حضرت زهراي اطهر(س) عطا كرده است كه شيعيانش را از آتش دوزخ دور مي‌كند و دشمنانش از اين موهبت بهره‌اي ندارند و محرومند.

آيت‌الله محسني گركاني ادامه داد: نام‌هاي مبارك زهرا براي زمينيان، فاطمه، طاهره، مباركه، ريحانه، محدثه، راضيه، مرضيه،‌ صديقه و زهرا است كه به اين نام‌هاي شيعيان براي رفع مشكلاتشان توسل مي‌جويند و آسمانيان نيز آن حضرت را به نام منصوره مي‌شناسند و نام مي‌برند.

رئيس ديوان عالي كشور در ادامه افزود: مقام معظم رهبري امسال را به سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي نامگذاري فرموده‌اند در حماسه سياسي، راهبردها و الزاماتي وجود دارد كه تحقق آن به وسيله مديران ارشد نظام عملياتي مي‌گردد و آنچه به مسئولين دستگاه قضايي ارتباط كاربردي دارد عبارت است از حماسه قضايي، حماسه عدالتي، حماسه اخلاقي و حماسه امنيتي.

وي افزود: اين راهبردها را دستگاه قضايي و قضات كشورمان بايد امسال از مرز شعار عبور دهند و اجراي احكام عادلانه را تحقق بخشند تا اعتماد مردم مضاعف گردد .

اين مقام ارشد قضايي ادامه داد: همه ما بايد سپاسگزار نعمت ولايت اهل بيت باشيم كه كشوري آرام و امن داريم و با وجود دشمناني كـه براي بـراندازي نظـام ديني و اسلامي ايران نقشه‌ها و توطئه‌هاي متعددي پياده كرده‌اند كه در همه عرصه‌ها ناكام شدند و انشاءالله براي هميشه ناكام و رسوا خواهند شد در اين مقطـع زماني انتظار از مردم ولايت مـدار كشورمان اين است كه با حضور حداكثري پاي صندوق‌هاي راي در انتخابات رياست جمهوري چشم فتنه را كور كنند و امنيت را كه بستر وحدت و هم آهنگي است بيش از پيش تقويت كنند.

وي افزود: يكي از كانديداهاي احتمالي رياست جمهوري در مورد تحريم‌ها اعلام كرده بدون ترديد مي‌توانستيم تحريم‌هاي دشمنان را به كلي بي اثر و حذف كنيم كه با آن مواجه نشويم و يا اگر مواجه شديم اقتصادمان به گونه‌اي باشد كه به چالش كشيده نشود، من به اين برادر عزيز و محترم عرض مي‌كنم شما چرا اين راه حل‌هاي خود را به دولت پيشنهاد نكرديد كه حتي اگر دولت آن را نيز قبول نمي‌كرد امروز شما برنده واقعي بوديد و بيان اين سخنان پس از تحريم‌ها هيچ سود و فايده‌اي ندارد.

رئيس ديوان عالي كشور خاطرنشان كرد: كانديداهاي رياست جمهوري مي‌توانند كارآمدي و توانمندي خود را بازگو كنند و خود را به مردم بشناسانند ولي انتقاد از رقبا، شرعا و قانوناً جايز نيست و خلاف بيّن است و شرعاً حرام است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دیوان ، عالی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار