رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه بمب‌گذار‌یهای بوستون آمریکا را یک اقدام تروریستی «بزدلانه» خواند و گفت: هنوز مشخص نیست که چه شخص یا گروه خارجی یا داخلی عامل این حملات بوده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه بمب‌گذار‌یهای بوستون آمریکا را یک اقدام تروریستی «بزدلانه» خواند و گفت: هنوز مشخص نیست که چه شخص یا گروه خارجی یا داخلی عامل این حملات بوده است.

باراک اوباما در کاخ سفید گفت: این حمله یک اقدام فجیع و بزدلانه بوده است. هر زمان که برای هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه از بمب استفاده ‌شود، یک اقدام تروریستی صورت گرفته است.

باراک اوباما در سخنانی در کاخ سفید گفت: انفجارهای بوستون اقدامی تروریستی بود ولی ما تاکنون عامل و یا عاملان و انگیزه این حمله ، خارجی و یا داخلی بودن عاملان و برنامه ریزی احتمالی شده از سوی یک سازمان تروریستی را به درستی نمی دانیم. ما هنوز در ابتدای تحقیقات خود هستیم.

پیدا کردن سرنخی از این ماجرا نیازمند به وقت بیشتری است. ما بالاخره تمام جزئیات این حمله و عامل آسیب زدن به شهروندان آمریکایی را یافته و به پای میز محاکمه خواهیم کشاند. مردم ما مرعوب چنین حملاتی نمی شوند.

جامعه جهانی دیروز پس از این حملات شاهد رشادتها ؛ مهربانی ، سخاوت و عشق میان مردم آمریکا بود. دونده ها با وجود خستگی مفرط ؛ بلافاصله برای اهدای خون به بیمارستانهای اطراف شتافتند و برخی نیز به یاری مجروحان آمدند. برخی نیز با لباسهایشان ، زخم مجروحان را باند پیچی کردند و نیروهای واکنش سریع نیز برای نجات جان افراد ، خود را به محل این انفجارها رساندند. عوامل بیمارستانی نیز که برخی از آنها بهترین و مجهزترین بیمارستانهای جهان به شمار می آیند همچنان به مداوای مجروحان این فاجعه می پردازند.

دانشجویان پزشکی نیز به محض مطلع شدن خود را به محل حادثه رساندند. مردم مهربان و میهن پرست بوستون در این حادثه به بهترین نحو به یاری آسیب دیدگان شتافتند. عاملان درصدد هستند ما و آمریکا و نحوه برخورد ما با شیطان را بفهمند. واکنش شهروندان ما سرشار از ایثار ، با رحم و شفقت و بدون ترس بود.

در روزهای آینده تمام تلاش و توان خود را برای یافتن علت و انگیزه و عاملان این حادثه بکار خواهیم بست. ما همچنان هوشیار و آگاه خواهیم ماند. من از دولت خواسته ام با اتخاذ تدابیر امنیتی مناسب از مردم کشور حمایت کنند. همه ما و مسئولان مربوطه باید درخصوص موارد مشکوک موضوع را بلافاصله اطلاع دهیم.

اطمینان زیادی به ماموران اف بی آی ، پلیس بوستون و سایر عواملی دارم که در کمال شجاعت به یاری قربانیان و مجروحان حمله دیروز شتافتند. رئیس جمهور آمریکا از فرماندار ایالت و شهردار شهر بوستون تشکر کرد و گفت مطمئنم همزمان با حمایت ما از مردم و تلاش شبانه روزی برای تحقیق در این خصوص ، مردم بوستون نیز واکنشی مشابه و شجاعانه خواهند داشت.

اوباما افزود به محض دریافت اطلاعات تکمیلی و جزئیات این حادثه ، به اطلاع مردم و عموم خواهد رسید. تا اینجا می دانیم انفجار بمب در بوستون روی داده و خسارات زیادی به بار آمده است. ما هنوز از عامل و یا عاملان و یا سازمان احتمالی عامل این حمله خبری نداریم. انگیزه این حادثه نیز فعلا مشخص نیست و همه چیز در حد فرضیه است. با این وجود به محض دریافت اطلاعات تکمیلی توسط اف بی آی و یا ماموران مبارزه با تروریسم به اطلاع مردم آمریکا خواهیم رساند.

چاک هیکل وزیر دفاع آمریکا نیز روز سه شنبه گفت انفجار مرگبار در خط پایان دوی ماراتن در شهر بوستون آمریکا اقدامی تروریستی و بیرحمانه است. وی همچنین تاکید کرد عدالت درباره مسوولان این انفجار اجرا خواهد شد.

همچنین به گزارش سی ان ان ، مقام های کاخ سفید اعلام کردند ، بدنبال وقوع دو انفجار تروریستی در خط پایانی دوی ماراتن شهر بوستون و به نشانه همدردی با خانواده قربانیان این حادثه ، پرچم این ساختمان به حالت نیمه افراشته درآمده است.

انفجارهای اخیر شهر بوستون دستکم سه کشته از جمله یک کودک هشت ساله و بیش از یکصد و پنجاه زخمی برجا گذاشت که حال چندین تن از آنها وخیم گزارش شده است. در پی وقوع این انفجارها پلیس در شهر بوستون و دیگر شهرهای بزرگ آمریکا بحالت آماده باش درآمده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار