استاندار اردبیل گفت: تریبون نماز جمعه فرصتی شاخص برای اصلاح و آگاه‌سازی جامعه در رسیدن به نقطه کمال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اکبر نیکزاد در اولین مراسم گرامیداشت ائمه جمعه متوفی استان اردبیل در مسجد میرزا علی‌اکبر این شهر اظهار داشت: همین که مسایل سیاسی روز به صورت هفتگی از تریبون نماز جمعه و از زبان خطیب بازگو می‌شود در حقیقت نوعی آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه است که سبب می‌شود بیش از هر زمان دیگر این جایگاه با فضیلت به نقطه خشم و کینه‌توزی دشمن تبدیل شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای با فضیلت محراب و  ائمه جمعه متوفی که سال‌ها در این سنگر زحمت کشیده و زمینه آگاه‌سازی جامعه را فراهم کردند، ادامه داد: تریبون نماز جمعه از آن جهت مورد کینه‌توزی دشمنان است که در آن خطیب می‌تواند پرده از ماهیت پلید استکبار و برنامه‌های خباثت‌بار آنها باز کند تا زمینه‌ای فراهم شود که مردم بیشتر با ماهیت چنین نظام‌های دیکتاتور آشنا شوند.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: اگر از این ظرفیت به بهترین شکل و در جهت روشنگری و انتقال پیام انقلاب اسلامی استفاده شود هم در بعد سیاسی و هم معنوی می‌تواند به کانون تحول و شایسته‌ترین فرصت در ایجاد بستر همدلی و هماهنگی تبدیل شود.

نیکزاد ، تریبون نماز جمعه را ظرفیتی شایسته و فرصتی مطلوب در بازگو کردن مسایل و مشکلات مردم و انتقال پیام حقیقی انقلاب اسلامی به تمام آزادیخواهان و ملت‌های تشنه معارف اسلامی اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه ائمه جمعه باید از بهترین شیوه‌ها در گرایش جوانان و نوجوانان استفاده کنند تا یک فرصت استثنایی تربیتی نیز در این سنگر فراهم آید.

وی، یاد و خاطره ائمه جمعه متوفی استان به ویژه آیت‌الله مروج و جعفری را گرامی داشت و یادآور شد: این شخصیت‌ها همیشه و در طول تاریخ نام و یادشان به نیکی برده می‌شود، چراکه با کمترین امکانات اما اوج همت و دلدادگی توانستند سرمایه‌های کشور ما و نسل آینده را به سمت تعالی واقعی سوق دهند.

استاندار اردبیل با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران در ارتقای شاخص‌های معنوی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به همت حضور اقشار مختلف مردم جهادگونه در مسیر عزت و شرف واقعی حرکت می‌کند، متذکر شد: علما در این مسیر بهترین و زیباترین تأثیرگذاری روحی، روانی و معنوی را داشتند و سبب شدند، توطئه‌های دشمنان در همان نطفه و بدو شکل‌گیری خنثی شود.

نیکزاد در پایان از عالمان وارسته و شخصیت‌های شهیر این استان به عنوان سرمایه‌های اصلی و نقطه اتکا یاد کرد و گفت: آنچه که در طول تاریخ سبب شده تا ملت ایران در صحنه با بصیرت و روشندلی حاضر شوند، راهنمایی‌های این علما است که بیش از هر زمان دیگر زمینه تحولی را فراهم کرده است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.