استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این‌که صنعتی شدن راهگشایی برای کاهش نرخ بیکاری است، گفت: سیستان و بلوچستان باید به سمت صنعتی شدن حرکت کند و این مسیر را می توان با ایجاد کارخانجات متعهد طی کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، «نارویی» در نشستی با اعضای هیئت مدیره‌ی کارخانه سیمان با بیان این‌که از راه‌های ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در جامعه صنعتی شدن است، افزود: صنعتی شدن سیستان و بلوچستان در دو بخش صنعت و معدن راهگشای کاهش نرخ بیکاری در استان است.

وی نقش سرمایه‌گذاران و نیروی انسانی را در تولید ضروری برشمرد و خاطر نشان کرد: دعوت از سرمایه‌گذاران برای بهره‌برداری از معادن و ایجاد صنایع تولیدی در استان از برنامه‌ها و اهداف مسوولان استانی است.

استاندار با اشاره به صادرات سیمان به کشورهای همسایه افزود: امروز سیمان به عنوان کالای اساسی در ساخت و سازها استفاده می‌شود که با توجه به اهمیت این موضوع استان در تولید سیمان به خودکفایی رسیده است.

نارویی گفت: صادرات سیمان نقش مهمی در ارزآوری به استان دارد پس باید برای این هدف برنامه‌ریزی دقیقی کرد.

 «احسانفر» مدیر عامل کارخانه سیمان سیستان هم با بیان اینکه این کارخانه برای 4000 نفر اشتغال پایدار ایجاد کرده است، گفت: کارخانه بسته‌بندی سیمان در شهر زرنج افغانستان احداث شده که سیمان تولیدی این کارخانه به صورت فله به افغانستان صادر و در آنجا بسته‌بندی می‌شود.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: بیکاری ، صنعتی ، سیمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.