حساسیت یکی از بدترین چیزهایی است که انسان تجربه می کند. آبریزش بینی، خارش چشم ها، سرفه و علائم دیگری که زندگی را به کام انسان تلخ می کنند. ولی آیا ناآگاهی خود انسان به این مشکل می افزاید؟

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ در اینجا به 6 تصور اشتباهی که مردم در مورد حساسیت دارند اشاره می کنیم و راه های برای اجتناب از آنها ارائه می دهیم:
 
پنجره ها را باز می گذارید: در فصل گرده افشانی، پنجره ها را ببندید و دستگاه تهویه هوا را روشن بگذارید. آن را در حالت گردش هوا قرار دهید و اگر بیرون هوا گرم نیست، می توانید آن را روی حالت "فقط فیلتر" قرار دهید. استفاده از تهویه هوا در خودرویتان می تواند مقدار گرده هایی که به دستگاه تنفسی تان راه می یابد را تا 30 درصد کاهش دهید.
 
در زمان نادرستی ورزش می کنید: اگر ورزش کردن در هوای آزاد را دوست دارید، نباید صبح یا بعد از ظهر را برای این کار انتخاب کنید. چمن و درختان در طلوع آفتاب گرده های خود را پخش می کنند و میزان گرده افشانی آنها تا ظهر و کمی بعد از آن به اوج می رسد.
 
دستگاه تصفیه هوا را دست کم می گیرید: دستگاه های تصفیه هوای اتاق و فیلترها روش بسیار مؤثری برای حذف گرده ها، پرز حیوانات، گرد و غبار و ذرات حساسیت زا از هوای اتاق هستند. ولی اگر در و پنجره ها را نبندید، استفاده از آنها بی فایده است، زیرا این دستگاه ها فقط برای فضاهای کوچک طراحی شده اند، نه کل خانه یا کل هوای بیرون.
بریز و بپاش دارید: عروسک های کرکی و پر مو شاید بانمک، دوست داشتنی و بغل کردنی باشند، ولی متأسفانه گرد و خاک زیادی به خود جذب می کنند و می توانند منجر به حساسیت شوند. اگر فرزندان عروسک های کرک دار زیادی دارد و او یا هر کسی در منزلتان حساسیت دارد، بهتر است آن را از منزل خارج کنید یا به فرد دیگری ببخشید.
 
علائم را نادیده می گیرید: بزرگسالان هم بعد از سال ها زندگی بدون حساسیت، ممکن است به حیوانات خانگی یا گرده ها حساسیت بگیرند. اگر در بهار هر سال، مجبور می شوید بخاطر سینوزیت آنتی بیوتیک مصرف کنید، شاید به گرده ها حساسیت دارید و باید نزد آلرژیست بروید. استفاده مکرر از آنتی بیوتیک لازم و ضروری نیست و می تواند موجب حساسیت دارویی شود و به حساسیت به گرده ها کمکی نمی کند.
 
شاید به یک حیوان خانگی حساسیت پیدا کنید و این را ندانید، زیرا علائم آن مزمن و نامحسوس است. اگر علائمی شبیه به حساسیت دارید که هرگز برطرف نمی شوند، بهتر است نزد دکتر بروید.
 
فکر می کنید پرنده ها مشکلی ندارند: آلرژیست ها توصیه می کنند که اگر به پرنده ای حساسیت دارید، با آن زندگی نکنید. اگر نمی توانید یا نمی خواهید که برای پرنده محبوب خود خانه جدیدی پیدا کنید، حتماً آمپول حساسیت بزنید تا علائم حساسیت را در بدنتان کاهش دهید.
 
 
منبع: برترين ها
 
 
برچسب ها: آلرژی ، گرده ، بهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار