مايک اوهانلون کارشناس موسسه بروکينگز درباره تاثير گذاري تحريم ها بر کره شمالي گفت در صورت ادامه اقدامات تحريک کننده کره شمالي، بايد بر تحريم هاي اين کشور نيز افزود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ به نظر مي رسد که اقدامات کره شمالي، تحريک گري هاي تازه اي هستند که اين کشور صورت مي دهند. يکي از راه هايي پيش رو که وجود دارد، تحريم هاي موقت هستند که اصولا براي دو تا سه سال اعمال مي شوند و بر تحريم هاي موجود اضافه مي کنيم.

وي ادامه داد تحريم هايي که پيشتر وضع شده اند، هيچ مدت زمان مشخصي براي آنان قرار داده نشده است و اصولا نيز نبايد اينگونه باشد. در وضع فعلي و در صورت اجراي آزمايش اتمي ديگري در اين کشور، به نظر من بايد تحريم هاي سخت تر ديگري را وضع کنيم که تا چند سال ادامه داشته باشند.

اوهانلون افزود به باور من، اين اقدام دو مزيت عمده دارد؛ اول اينکه چيني ها را در با اين کار راحت تر مي توان همراه کرد و از ديگر سو، اين مشوق براي کره شمالي ايجاد مي شود که از ادامه تحريک گري صرف نظر کند و بازگردد. زيرا تحريم هاي اضافي زماني متوقف مي شوند که تحريک گري هاي اين کشور پايان گيرد و در صورتي که آزمايش هاي اتمي پايان يابد يا اقدامي جنگي صورت گيرد، آنان همچنان شاهد افزايش تحريم ها عليه خود خواهند بود. 

البته ما اميدواريم که اين تحريم ها اجرا نشوند و چيني ها وارد عمل شوند و کارهايي کنند که کره شمالي را از اين کار بازدارند. با اين حال، شايد کره شمالي نيز در وضعي قرار گيرد که حس کند به اندازه کافي اين کار صورت گرفته است و اکنون بايد به ديپلماسي عادي برگردد.

                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: کره ، شمالی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار