محمود میران، جودوکار سنگین وزن کشورمان در تاریخ رقابتهای قهرمانی آسیا عنوان پر مدال ترین جودوکار را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، رقابتهای قهرمانی آسیا جودو از سال 1362 در 5 وزن به میزبانی جاکارتای اندونزی آغاز شد و هر ساله به جز سالهایی که بازیهای آسیایی است برگزار می شود.

ایران برای اولین بار از دومین دوره به این مسابقات اضافه شد و به جز سالهای 1988و 1997 در تمامی سالهای برگزاری آن شرکت کرده است.

جودوکاران ایران، در این دوره ها 11 مدال طلا ، 14 نقره و 27 برتر کسب کرده اند که محمود میران با کسب یک مداال طلا، سه نقره و 7 برنز عنوان مدال آورترین جودوکار ایران را به خود اختصاص داده است.

میران در مسابقات سال 1937 ماکائو ، یک مدال برنز گرفت. در سال 1996 ویتنام یک نقره در وزن آزاد و یک برنز در وزن بالاي 95 کیلوگرم دستاورد وی بود.
 
در مسابقات قهرمانی آسیا 1999 در چین دو برنز، در سال 2000 ژاپن یک نقره و یک برنز و در سال 2005 ازبکستان یک مدال نقره گرفت.

جودوکار سنگین وزن کشورمان در رقابتهای سال 2007 کویت و 2008 کره جنوبی هم به مدال نقره رسید تا در مجموع مدال آورترین جودوکار ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا باشد.

لازم به ذکر است، آرش میر اسماعیلی نائب رئیس فدراسیون جودو و سرپرست تیم اعزامی جودو به مسابقات قهرمانی آسیا 2013 با کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز عنوان پرافتخار ترین جودو کار ایران از نظر کیفیت مدال را به خود اختصاص داده است./مح
برچسب ها: شد ، سال ، می شود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار