رئيس‌جمهور گفت: ملت ايران هيچ‌گاه با دولت‌هاي غربي تنش و دعوايي نداشته است، بلکه آنها با ملت ايران دعوا دارند و آنها هستند که به کشور ما حمله کرده و دنبال چپاول منابع و ثروت ملت ايران بوده‌اند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري،‌ محمود احمدي‌نژاد در نشست خبري مشترک با همتاي غنايي خود که بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) به وقت محلي، پس از امضاي اسناد همکاري برگزار شد، در پاسخ به سوالي درباره روابط ايران و غنا گفت: ديدگاه استقلال‌طلبي و عدالت‌خواهي دو ملت و دو دولت، ايران و غنا را به هم پيوند داده است، به گونه‌اي که امروز در مجامع بين‌المللي و از جمله در جنبش عدم تعهد همکاري‌هاي سازنده‌اي با يکديگر داريم و هر دو مصمم هستيم روابط خود را در زمينه‌هاي گوناگون گسترش دهيم.

رئيس‌جمهور به همکاري دو کشور در جنبش عدم تعهد اشاره كرد و افزود: ايران امروز مسئوليت جنبش عدم تعهد را به عهده دارد و غنا از پايه‌گذاران اصلي اين جبنش است و دو كشور مي‌توانند از ظرفيت‌هاي اين جبنش براي استقرار نظم عادلانه در جهان استفاده کنند.

** ايران هيچ‌وقت با غرب دعوا نداشته است، آنها با ما دعوا دارند

احمدي‌نژاد در پاسخ به سوالي درباره تحريم‌هاي کشورهاي غربي عليه ايران و وجود تنش بين ايران و غرب اظهار داشت: ملت ايران هيچگاه با دولت‌هاي غربي تنش و دعوايي نداشته است، بلکه آنها با ملت ايران دعوا دارند و آنها هستند که به کشور ما حمله کرده و دنبال چپاول منابع و ثروت ملت ايران بوده‌اند.

رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: آ‌يا مي‌شود عنوان مبارزات استقلال طلبانه غنا را دعواي مردم غنا با غرب دانست؟ دولت و ملت ايران هيچ وقت در ‌آمريکا و کشورهاي غربي دست به کودتا نزده و هيچگاه يک دولت ديکتاتور را به کشورهاي غربي حاکم ننموده و هيچگاه نيز به غرب حمله نظامي نداشته است.

** آيا يك دولت مردمي بايد درمقابل تهديدات غرب تسليم شود؟

احمدي‌نژاد گفت: امروز نيروهاي غربي در اطراف ايران خيمه زده‌اند و هر روز ملت ايران را تهديد مي‌کنند، در مقابل تهديد آنها آيا يک دولت مردمي بايد تسليم شود يا از حقوق مردم خود دفاع کند؛ پاسخ به اين سوال کاملا روشن است.

رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران در سال‌هاي اخير تصريح كرد: ملت ايران به رغم همه فشارهاي ناجوانمردانه به سرعت در حال پيشرفت است و به طور نمونه قبل از تحريم جمهوري اسلامي ايران ساليانه 32 ميليون تن سيمان توليد مي‌کرد، اما امروز اين ميزان به 80 ميليون تن رسيده است و از يک وارد کننده به صادرکننده تبديل شده‌ايم و از سوي ديگر از روزي که آنها ملت ايران را تحريم کرده‌اند، ما هسته‌اي شده و در عرصه علوم فضايي و توليد علم و نانوتکنولوژي جزء کشورهاي برجسته جهان هستيم.

** ملت ايران هيچگاه از تنش و درگيري استقبال نمي‌كند

احمدي‌نژاد با تاکيد بر اينکه ملت ايران هيچگاه از تنش و درگيري استقبال نمي‌کند، اظهار داشت: معتقديم همه ملت‌ها بايد با يکديگر همکاري کنند و اين به نفع همه است و اگر يک ملتي تصميم بگيرد پيشرفت کند، اگر همه قدرتهاي استعماري مقابلش باشند، نخواهند توانست در مقابل آن ملت مانع ايجاد کنند.

رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: يک ملت بايد براي پيشرفت سختي‌ها را تحمل کند؛ اگر چه امروز فشارهاي مستکبران مشکلاتي را براي ما ايجاد کرده است، اما نتوانسته روند پيشرفت ملت ايران را متوقف کند.

احمدي‌نژاد تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران همکاري، احترام به حقوق متقابل و اجراي عدالت را به تنش و مقابله ترحيج مي‌دهد و بر اين موضوع بارها تاکيد کرده است.

رئيس‌جمهور گفت: روابط بين ملت‌ها بايد بر اساس فرهنگ و ارزش هاي انساني استقرار يابد و فکر نمي‌کنم پاسخ کساني که با اسلحه و استفاده از نظامات ناعادلانه جهاني بخواهند ملتي را تحت فشار قرار دهند، تسليم باشد.

** مصمم هستيم همكاري خود را در عرصه‌هاي گوناگون باايران ارتقا دهيم

رئيس‌جمهور غنا نيز در اين کنفرانس مشترک خبري در پاسخ به سوالي درباره همکاري‌هاي ايران و غنا اظهار داشت: در دهه 80 ميلادي غنا به خاطر مشکلات زيادي مواجه بود و مجبور شد بسياري از سفارتخانه‌هاي خود را در دنيا از جمله در ايران تعطيل کند، اما جمهوري اسلامي ايران اقدام متقابل نشان نداد و اين نشان‌دهنده علاقه اين ملت به گسترش روابط با کشور غناست.

وي تصريح کرد: ايران و غنا از روابط نزديک و تاريخي برخوردار بوده و مصمم هستيم همکاري و همبستگي خود را در عرصه‌هاي مختلف دوجانبه و در قالب جنبش عدم تعهد هر چه بيشتر ارتقاء دهيم.

رئيس‌جمهور غنا خاطرنشان کرد: ايران و غنا ظرفيت‌هاي زيادي براي همکاري دارند که مي‌توانند از اين ظرفيت‌ها به نفع منافع دو ملت و ساير ملت‌ها استفاده کنند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار