فرمانده کل نيروي دريايي ارتش گفت: اگر کساني راه شهدا را ادامه نمي‌دادند اين افتخارات به دست نمي‌آمد و بدانيد که راه سرخ شهدا، جانبازان و پيشکسوتان در نيروي دريايي ادامه پيدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، اميردريادار "حبيب‌الله سياري" فرمانده کل نيروي دريايي ارتش با حضور در مراسم تجليل از حماسه‌سازان ناوشکن‌هاي سهند، سبلان و ناوموشک‌انداز جوشن با تبريک فرا رسيدن روز ارتش گفت: 29 فروردين سالروز تولد ارتش جمهوري اسلامي ايران است و بايد قدر آن را بدانيم چرا که در زمان پيروزي انقلاب دشمنان به دنبال گرفتن توان دفاعي انقلاب بودند و مي‌خواستند در جهت شکست انقلاب گام برداند اما امام خميني(ره) با ژرف نگري به توان دفاع انقلاب بانگ برآوردند که 29 فروردين روز ارتش شود و فرمودند ارتش براي ايران و نظام جمهوري اسلامي است و مردم بايد ارتش را پشتيباني کنند.

وي تصريح کرد: اوايل انقلاب هنوز سپاه و بسيج تشکيل نشده بود اما ارتش در همه عرصه‌ها از انقلاب دفاع کرد و بايد درود بفرستيم به روح پرفتوح امام خميني(ره) که ارتش را حفظ و با دميدن روح در آن در 8 سال جنگ شاهد ايجاد حماسه‌هاي بسياري از ارتش بوديم چرا که ارتش جمهوري اسلامي از انقلاب، ارزش‌ها و ميهن دفاع کرد.

فرمانده کل نيروي دريايي ارتش با بيان اين که در راستاي سالگرد روز ارتش خدمت مقام معظم رهبري بوديم اظهار داشت:مقام معظم رهبري فرمودند: ارتش ايران ارتش مردمي، علمي، سرافزار و آزمايش پس داده است؛ بنابراين ما بايد افتخار کنيم که جزو ارتش ايران هستيم.

اميرسياري با اشاره به اين که سخنان مقام معظم رهبري مبني براين که عمليات‌هاي نيروي دريايي ارتش باعث شد چرخه اقتصادي مملکت حفظ شود تاکيد کرد: نتايج عمليات نيروي دريايي جدايي از حماسه خرمشهر،‌ دفاع از سکوهاي نفتي و دفاع از آبادان، انجام 150 عمليات اسکورت بود که اين امر مبين آن است که نيروي دريايي ارتش آن چه که در توان داشت، انجام داد.

فرمانده کل نيروي دريايي ارتش با بيان اين که حماسه، يعني انجام کار ماندني در تاريخ، افزود: حماسه سازان جوشن و سهند کار ماندني در تاريخ انجام دادند چرا که دشمنان به دنبال تحقير ايران بودند اما کارکنان و پرسنل دريادل سهندو جوشن حماسه آفريدند.

وي ادامه داد: دريادلان نيروي دريايي ارتش آگاه بودند که در اين عمليات موشک مي‌خوردند اما حسيني اقدام کردند چرا که درسشان را از حماسه عاشورا گرفته بودند بنابراين تسليم نشدند به همين خاطر نتيجه درسي که از عاشورا و امام حسين(ع) گرفته باشي مي‌شود شعار "هيهات من الذله" که اين امر افتخار ماست.

اميردريادار سياري بيان داشت: پرسنل نيروي دريايي در نبرد نابرابردر مقابل استکبار جهاني ايستادند که اين امر افتخارآميز باعث شده نيروي دريايي شعار دهد که راه ما راه امام حسين(ع) است و امروز با ايستادگي راه شهدا را ادامه مي‌دهيم.

فرمانده کل نيروي درياي ارتش در پايان با بيان اين که نيروي دريايي با توانمندي صنعتي به اهداف خود مي‌رسد خاطر نشان کرد: اگر کساني راه شهدا را ادامه نمي‌دادند اين افتخارات به دست نمي‌آمد و بدانيد که راه سرخ شهدا، جانبازان و پيشکسوتان در نيروي دريايي ادامه پيدا خواهد کرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ارتش ، فرمانده ، دریایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار