مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در طول دولت نهم و دهم شش سد در استان خراسان رضوی احداث شده است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد حسین جعفری   افزود: سدهای ˈدرونگر، دهن قلعه، بار، ارداک سراب و ملوˈ در طول کمتر از هشت سال گذشته به ترتیب در شهرستان های درگز، بردسکن، نیشابور، مشهد و تربت جام احداث شده اند.

وی گفت: این شش سد در مجموع قابلیت ذخیره سازی 108 میلیون متر مکعب آب را دارا هستند.

وی با بیان اینکه عملیات سدسازی در طول دولت نهم و دهم در خراسان رضوی 27 درصد نسبت به قبل از سالهای 84 رشد داشته، گفت: بدین ترتیب تعداد سدهای مورد بهره برداری در استان خراسان رضوی از 22 به 28 سد افزایش یافته است.

جعفری در عین حال خاطر نشان کرد: هم اکنون عملیات ساخت سه سد اعم از سدهای چهچهه و قره تیکان (سررود) در شهرستان کلات و ابیورد در شهرستان درگز در حال احداث است و هر یک از پیشرفت 70 تا 85 درصدی برخوردار هستند.

وی گفت: در این مدت نسبت بهره برداری از منابع آب سطحی به کل حجم آبهای سطحی تجدید شونده در استان خراسان رضوی قریب به هفت دهم افزایش داشته یعنی از 8/90 درصد به 5/91 درصد افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در ادامه گفت:11 پروژه آب رسانی در شهرها و صنایع استان از سوی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در طول دولت نهم و دهم اجرا شده و در قالب این طرحها 186 میلیون متر مکعب آب تامین شده است.

وی اجرای پروژه آب رسانی در شهرک های صنعتی ˈچناران، چرم شهر مشهد، تربت جام، فریمان، تایباد و قوچانˈ و همچنین پروژه های آب رسانی به شهرهای سبزوار، نیشابور و مشهد از طریق سد دوستی را از جمله طرحهای مذکور عنوان کرد.

وی حجم مخازن احداث شده از سوی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در طول دولت نهم و دهم را 293 هزار و 500 میلیون متر مکعب ذکر کرد و افزود: در این مدت 342 کیلومتر خطوط انتقال آب در این استان اجرا شده است.

وی در پایان گفت: در این مدت سه پروژه تغذیه مصنوعی از سوی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در قالب طرحهای گلستان مشهد، کدکن تربت حیدریه و تجرود بردسکن اجرا شده که حجم آب قابل تغذیه بدین طریق بیش از 10 میلیون مترمکعب بوده است.


برچسب ها: مدیر ، عامل ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.