نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: با همت و تلاش مسئولان و متولیان انتظار داریم جنوب استان به قطب پرورش آبزیان تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلیل جعفری بنه خلخال امروز در نشست با مدیران طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در خلخال افزود: بستر‌سازی برای تولید آبزیان و همچنین محصولات متنوع گل‌خانه‌ای در جنوب استان جزو اولویت‌های اساسی است.

وی ضرورت توجه بیشتر به جنوب استان را در احیای بخش کشاورزی یادآور شد و عنوان کرد: با توجه به محرومیت‌های مضاعف جنوب استان که در برخی از حوزه‌ها با بی‌رغبتی و عدم توجه روبرو بوده ضرورت دارد محرومیت‌زدایی در این مناطق جزو اولویت‌های دستگاه‌های دولتی باشد تا بخش خصوصی نیز راغب به سرمایه‌گذاری در این حوزه باشد.

جعفری بنه خلخال تصریح کرد: با توجه به اقلیم حاکم بر خلخال و کوثر ترویج فرهنگ کشاورزی مدرن و پیشرفته بسیار راهگشا خواهد بود به طوری که جنوب استان ظرفیت توسعه صنایع تولیدی کوچک نظیر پرورش آبزیان و ایجاد سایت‌های گل‌خانه‌ای را دارد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در راستای اشتغال‌زایی بیکاران و جوانان این حرکت‌ها مفید خواهد بود و صنایعی که سرمایه هنگفتی را نیز لازم ندارد می‌تواند با برخورداری از تسهیلات مصوب بانک‌ها به راحتی قابل راه‌اندازی باشد.

وی افزود: وجود چشمه‌های متعدد و پر آب موجود در دو شهرستان خلخال و کوثر قابلیتی ممتاز برای ایجاد و توسعه صنعت پرورش ماهی است.

نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مدیران جهاد کشاورزی و حوزه آبخیز‌داری این شهرستان‌ها باید در این راستا گام‌های موثری بردارند چرا که هر سال چندین واحد تولیدی را با ارائه مشوق‌های لازم و هدایت علاقمندان به سمت تولید می‌توان ایجاد کرد/   س

برچسب ها: اردبیل ، پرورش ، آبزیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.