نايب رئيس‌مجلس حضورش در عرصه انتخابات را رسيدن به يک اجماع حداکثري برپايه علم و دانايي است و گفت: وحدت و انسجام ملي در سطوح مختلف کشوري را مي‌توان به معرض نمايش گذاشت و با اين قدم دانشگاه‌ها را به نقد و قضاوت درباره عملکردهاي خويش دعوت کنيم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام "محمدحسن ابوترابي‌فرد" نايب رئيس‌مجلس در همايش هفتمين رئيس‌جمهور در مسير پيشرفت، مقاومت و عدالت که به همت اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر کشور برگزار شد گريزي بر آيه‌هاي قرآني داشت و گفت: همانگونه که انسان پس از شناختن حق دچار اختلافات بسياري شد اما اختلاف پس از علم را قرآن به شدت محکوم مي‌کند.

وي ادامه داد: ريشه اين اختلافات همگي در هواي و هوس است و انبيا همواره به دنبال طرح نظام سياسي براساس وحي بودند چرا که اگر اين نظام شکل نگيرد نمي‌توان حکومت و قضاوت را به درستي انجام داد.

وي تصريح کرد: امروزه دنياي ما در ايران در شرايطي است که تصميم مدير اجرايي کشور به صورت قاطع و از تراز قرار دادن علم قرار مي‌گيرد و برمحور دانايي تصميم به وحدت وجود دارد که بنده با تجارب گذشته اعتقاددارم که مي‌توانم در عرصه رياست جمهوري اين مهم را تحقق بخشم.

حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد افزود: اراده رئيس‌اجرايي بايد به گونه‌اي باشد که ميان نهادهاي مختلف کشوري کمترين اختلاف به وجود آيد و براي گسترش رفاه در جامعه اين امر را تحکيم بخشد.

نايب رئيس مجلس در پايان با بيان اين که حضور بنده در اين عرصه رسيدن به يک اجماع حداکثري برپايه علم و دانايي است خاطر نشان کرد: وحدت و انسجام ملي در سطوح مختلف کشوري را مي‌توان به معرض نمايش گذاشت و با اين قدم دانشگاه‌ها را به نقد و قضاوت درباره عملکردهاي خويش دعوت کنيم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در ارتباط با حضور هاشمی رفسنجانی و خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: ورود راجع به اشخاص چه فایده‌ای برای شما دانشجویان دارد اما اگر بخواهم از دولت سازندگی و اصلاحات انتقاد کنم باید بگویم در دوران اصلاحات به گونه‌ای تدبیر شد که یک سری ارزش‌های اسلامی مورد آسیب قرار گرفت و از فرصت‌های مدیریت این دوره در تبدیل نقاط قوت به اقتدار و نقاط ضعف به قدرت در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی استفاده شایسته‌ای نشد.  
 
وی در انتقاد از عملکرد دولت هاشمی در دوران سازندگی گفت: مسئله تهاجم فرهنگی در آن هشت سال کلید خورد که متاسفانه در معرض آسیب در بعد فرهنگی قرار گرفته‌ایم و همچنین در جهت فاصله میان دولتمردان و مردم از آن زمان حرکت کردیم.
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با جریان انتخابات 88 و شکل‌گیری فتنه در آن زمان تصریح کرد: با مراجعه به نقاط مختلف شهر تهران در آن زمان آراء بیش از 90 درصد مردم متعلق به احمدی‌نژاد بود که در قسمت شمال شهر این آراء مقداری تغییر می‌کرد.  
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: بعد از انتخابات 88 بنده با نامزدهای انتخاباتی طرح بازنگری در نتایج انتخابات از سوی شورای نگهبان در حضور نمایندگان کاندیداها را ارائه دادم که آقایان حاضر نشدند نمایندگان خود را برای بازنگری بفرستند و و بنده به خاطر مشاهده‌های مودبانه‌ای که بعد از انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌ها ارائه دادم، شورای نگهبان از بنده تمجید کرد.  
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در تمامی مصاحبه هایی که در جریان فتنه انجام دادم تمام نگاهم را معطوف به مخاطبینی که در آن جریان آسیب دیدند متمرکز کردم و سعی داشتم که آنها را با ادبیاتی صحیح از واقعیات فتنه آشنا کنم.
 
وی در ارتباط با عضویت ائتلاف پنجگانه و عدم سنخیت میان کاندیداهای این ائتلاف گفت:‌هدف از این ائتلاف این بود که فضای اصولگرایی را به هم گرایی نزدیک کنیم و پس از اظهار علاقه آقایان به جمع آنها پیوستم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، انتخابات ، اجماع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار