غرب برای کشاندن دولت اردن به بحران و درگیریها در سوریه تلاش می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ؛ در سایه تلاشهای غربی و عربی برای وارد کردن اردن در جنگ سوریه، امان بر مخالفت با هر نوع دخالت نظامی در سوریه تاکید کرد و خواستار دستیابی به راه حل سیاسی فراگیر در این کشور به منظور متوقف کردن خونریزیها شد. سخنگوی دولت اردن تاکید کرد حضور نظامیان آمریکایی در خاک اردن، در چارچوب همکاریهای مشترک و معمول بین دو کشور است.

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا و ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد ارتش این کشور در جلسه کمیسیون نیروهای مسلح سنا اعلام کردند هدف از تقویت حضور نظامی آمریکا در اردن آموزش ارتش این کشور و دخالت برای تضمین امنیت ذخایر سلاحهای شیمیایی سوریه است. رسانه های غربی در این باره ابراز تردید و تاکید کردند افراد مسلح آموزش دیده از اردن به سوریه اعزام می شوند. 

در ادامه این گزارش آمده است: مسئله آموزش افراد مسلح در اردن و قاچاق آنان به سوریه، توجه رسانه های غربی را به خود جلب کرده است. روزنامه انگلیسی گاردین تاکید کرد اردن با باز کردن مرزهایش بر روی ارسال سلاح برای افراد مسلح در جنوب سوریه با حمایت عربستان سعودی موافقت کرده است. 

امان در مقابل بیش از یک میلیارد دلار کمک از ریاض دریافت می کند. روزنامه تایمز هم از آموزش افراد مسلح با نظارت آمریکاییها در داخل پایگاه های اردنی پیش از اعزام به داخل سوریه خبر داد. 

                                       آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: اردن ، سوریه ، غرزب ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار