یک تحلیل‌گر سیاسی گفت: جریان اصلاحات را نمی‌توان با فتنه و حامیان دولت را نمی‌توان با جریان انحراف، یکسان در نظر گرفت.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد رجب‌علی بازیاد در همایش وحدت برای پیشرفت و آبادانی نیشابور به دعوت شورای هماهنگی حامیان حماسه، پیشرفت و آبادانی در مسجد صاحب‌الزمان(عج) این‌چنین سخن می‌گفت: اگر به‌دنبال مشارکت حداکثری با حضور همه سلیقه‌ها بر مبنای نظر مقام معظم رهبری در ابتدای سال در حرم مطهر باشیم باید حضور جریانات مذکور را پذیرفت.

وی تصریح کرد: آرایش سیاسی جریانات با گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی در فضای جامعه ما هنوز احزاب نهادینه نشده است.

او معتقد است: در آینده نیز احزاب جایگاهی ندارند و چون در جامعه ما رکن مسجد وجود دارد که هویت افراد در آن ساخته می‌شود و آموزه‌های حزبی با آموزه‌های مسجد تفاوت دارد و البته عموما مسجد را بر غرب ترجیح می‌دهند.

این کارشناس سیاسی آرایش سیاسی انتخابات را از مقطع پیروزی انقلاب اسلامی تا الان بازگو کرد و یادآور شد: الان در کشور سه قطب اصول‌گرا، اصلاحات و حامیان دولت شکل گرفته است.

بازیاد توضیح داد: جریان اصول‌گرا وضعیت نامناسبی دارد که شامل چهار جریان می‌شود، ائتلاف اکثریت یا جبهه پیروان خط امام و رهبری با 14 حزب تشکل و پنج نفر کاندید، ائتلاف پیشرفت با سه کاندیدا، جبهه ایستادگی با محوریت دکتر رضایی و جبهه پایداری با محوریت لنکرانی است.

سرهنگ بازنشسته سپاه استان خراسان رضوی گفت: اگر کسی ساده‌ترین ذهن سیاسی را داشته باشد متوجه می‌شود حزب اصول‌گرایان کاملا یک سم مهلک در صحنه انتخابات ریاست جمهوری است.

بازیاد آغاز دور شکست دوم خردادی‌ها را پس از پنج بار پیروزی در انتخابات مختلف بعد از هاشمی، اختلاف بین اصلاح‌طلبان و غرور ناشی از کنترل دولت، مجلس دولت دوم و شورا دانست و آن را پیامی برای اصول‌گرایان دانست که راهی جز وحدت ندارند.

وی با بیان اینکه در این شرایط جبهه پایداری می‌تواند نقش تعیین ‌کننده داشته باشد، تصریح کرد: اگر این جبهه به اختلاف دامن بزند بزرگ‌ترین ضربه را به اصول‌گرایان می‌زنند.

این تحلیل‌گر سیاسی تاکید کرد: جبهه پایداری کاملا ایده‌آل و افراد حزب‌اللهی را جذب کرده است ولی اگر موجب نشست آرا و در نتیجه شکست اصول‌گرایان شود بدترین کار را کرده است.

این فرمانده بازنشسته دوران دفاع مقدس با اشاره به سخنان حجت‌الاسلام سعیدی نمایندگی ولی فقیه در سپاه یادآور شد: مقام معظم رهبری اجازه نداده‌اند که شخصیت‌های سپاه مصداقی برای انتخابات معرفی کنند.

بازیاد با اشاره به اینکه هیچ‌کس حق ندارد از رهبری هزینه کند، تصریح کرد: نخستین خیانت به رهبری این است که بگوییم نظر رهبری فلان شخص است؛ ایشان فقط شاخصه‌ها و ویژگی‌ها را می‌گویند./س

برچسب ها: آرایش ، سیاسی ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.