زاهدان/

افزایش 20 درصدی کشت محصولات زراعی دیم در چابهار

مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: سطح زیر کشت محصولات زراعی دیم در شهرستان چابهار، 20 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، غلامحسین بامبری اظهار داشت: شهرستان چابهار با داشتن اقلیم گرم و مرطوب و در نتیجه درصد رطوبت بالای هوا، تبخیر و تعرق پایین و داشتن اراضی حاصلخیز با نفوذپذیری پایین آب و قابلیت حفظ رطوبت خاک با حداقل میزان بارندگی سالیانه که میانگین آن حدود 100 میلی‌متر است، امکان کشت و تولید گیاهان زراعی دیم را دارا است.

وی افزود: در سال زراعی جاری به دلیل بارندگی‌های خوب در فصل زمستان و بهار، سطح زیر کشت محصولات زراعی دیم با 20 درصد افزایش به 12 هزار هکتار رسیده که 10 هزار هکتار آن را سورگوم و 2 هزار هکتار را جو دیم شامل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار میزان برداشت از این سطح را 180 هزار تن سورگوم علوفه‌ای و حدود 2 هزار و 400 تن جو پیش‌بینی کرد و بیان داشت: حدود 70 درصد علوفه مورد نیاز دام‌ها در سطح شهرستان از طریق گیاهان علوفه‌ای دیم تأمین می‌شود و تعداد 2 هزار نفر از بهره‌‌برداران در انجام عملیات کاشت و داشت و برداشت محصولات زراعی دیم فعالیت می‌کنند.

بامبری اضافه کرد: به منظور استفاده بهینه از بارش باران در اراضی دیم‌زار، عملیات مرمت و بازسازی بندسارها انجام می‌شود.

این مسئول متذکر شد: در سال 91 جمعاً 81 هزار متر مکعب عملیات خاکی بندسارها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال انجام گرفته است.

وی در پایان اذعان داشت: حدود 400 هکتار ماش به صورت کشت توأم با سورگوم مورد کشت قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود در پایان برداشت تعداد 2 هزار و 400 تن از این سطح حاصل شود./س

برچسب ها: محصولات ، زراعی ، دیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.